• 197

  • מדעי הרוח

  • הר הצופים

  • הלימודים בחוג עוסקים באמנות החזותית לדורותיה, מהתקופה הפרהיסטורית ועד ימינו. הם מטפחים את יכולת ההתבוננות על ידי הקניית ידע ומגוון כלים להערכה, ניתוח ופרשנות יצירות אמנות בהקשרים היסטוריים ותרבותיים רחבים.

    אתר החוג

  • הלימודים בחוג חושפים את רזי השפה האמנותית בתקופות ותרבויות שונות, מעצימים את חווית הצפייה ומנחילים כלים להבנת מקורות התרבות החזותית העכשווית שיש לה תפקיד חשוב בחיי היום יום. החוג מציע אווירה מיוחדת המשלבת מצוינות אקדמית ויחס אישי.

  • האוניברסיטה העברית גאה בחוקרים מהמחלקה, חתני פרס ישראל בתחום: פרופ' עמישי-מייזלש, פרופ' משה ברש ז"ל ופרופ' בצלאל נרקיס ז"ל .

    סיורים  לימודיים - אנחנו רואים בסיורים חלק אינטגרטיבי וחשוב מתכנית הלימודים ומזמינים את הסטודנטים להצטרף לסיורים בירושלים, ברחבי הארץ ובחו"ל. הקירבה שלנו למוזיאון ישראל, החשוב ביותר במוזאוני ישראל, כמו גם מיקומו של ה קמפוס בירושלים, מאפשרים מגע בלתי אמצעי עם יצירות אמנות מכל התקופות.החוג הוותיק ביותר בארץ - בוגרי החוג שלנו הקימו את החוגים האחרים לתולדות האמנות בכל האוניברסיטאות האחרות בארץ. בוגרים רבים שלנו מלמדים בחוגים מקבילים ברחבי הארץ ובעלי עמדות מפתח במוזיאון ישראל ומוזיאונים אחרים ברחבי הארץ. 

    • ד"ר גלית נגה-בנאיgnbanai@mscc.huji.ac.il 

      מזכירות: יום א' - 14:30-11:30 ימים ב'-ה' - 13:00-10:00 

      ענת רביבו - טלפון: 02-5883872, anatr@savion.huji.ac.il  
       

    • הלימודים מתקיימים במתכונת תלת שנתית הדרגתית, במהלכה לומדים הסטודנטים את יסודות הדיסציפלינה, מפתחים חשיבה ביקורתית ומגבשים את צעדיהם הראשונים כ"היסטוריונים של אמנות".

      בשנה הראשונה נלמדים קורסים בעלי אופי מבואי המספקים מבט-על פנורמי על תולדות האמנות, לתקופותיה, תוך התעמקות בסוגיות מרכזיות, הצגת שיטות מחקר ומודלים לניתוח.

      בשנים ב' וג' הסטודנטים לומדים קורסי בחירה מתקדמים המחזקים ומעמיקים את הידע ויכולת הניתוח. קורסי הבחירה מגוונים וכוללים קשת רחבה של תחומים, תוך דגש מיוחד על אמנות המערב והאמנות המקומית.

    • 60 נ"ז (כולל קורסי " אבני פינה ")

    • מסלול  דו חוגי המשלב לימודים עם חוג נוסף מתוך טבלת הצירופים

       

    • המורים בחוג הם חוקרים מעולים, מובילים בתחומים ומחוייבים להוראה.

    • ציון 85/רמה ׳בסיסי׳

    • ציון 105, נדרש במקרים בהם שפת ההוראה בתיכון אינה עברית

    • ציון פסיכומטרי רב תחומי

    • 50%/50%

    • 50%/50% (רלוונטי עבור כל מסלולי המכינה)

    • 50%/50% (לא רלוונטי כאשר יש קבלה ישירה לבעלי תואר)

    • קיימת

    • ערוץ קבלה רלוונטי. יש לפנות למדור רישום וקבלה בכדי לבדוק סיכויי קבלה

    • 550 רב תחומי

    • קבלה 'על תנאי' 

      מועמדים שחסרה להם בחינת בגרות במקצוע אחד בלבד, יוכלו להתקבל כ'תלמידים על תנאי' אם יעמדו בתנאים הבאים:

      1. המקצוע החסר אינו אנגלית 

      2. אם הציון המשוקלל (של ממוצע תעודת הבגרות עם הבחינה הפסיכומטרית) יעמוד בסף הקבלה כאשר מציבים במקצוע החסר ציון 40

      על מועמדים אלו להפנות בקשה לדיון בוועדת ערעורים. במעמד 'על תנאי' ניתן ללמוד במשך שנה אחת בלבד. על הסטודנטים להשלים את תעודת הבגרות על מנת להמשיך בלימודיהם.

      עמוד ה פקולטה

    לבדיקת סיכויי קבלה, תנאי קבלה לשנה א
    • נדרש

    • לבעלי תעודת בגרות שאינה ישראלית

    • 600 רב תחומי

    • 32 נ״ז לכל הפחות

    • התאמה בין לימודים קודמים לדרישות החוג

    • 1. נדרשת עמידה בתנאי המעבר לשנה ב' במוסד בו למדו.

      2. נדרש ציון ממוצע 75 ומעלה בחוג בו הם מבקשים להמשיך לימודיהם.

      יתקבלו המועמדים המתאימים ביותר לאחר דיון בוועדת הקבלה של החוג ובאישור ועדת ההוראה של ה פקולטה . ועדת הקבלה תקבע את תכנית הלימודים הסופית לתואר של אלה שיתקבלו, שעשוייה לכלול השלמת לימודים לפי הצורך. הדיון בבקשות נערך בדרך כלל סמוך לפתיחת שנת הלימודים. כל המועמדים חייבים למסור גיליון ציונים, שכולל את הממוצע המשוקלל למזכירות לענייני תלמידים ב פקולטה , חדר 4319 במדעי הרוח.

      לתשומת לב:

      • בעלי לימודים אקדמיים שאינם עומדים בדרישות הנ"ל יוכלו להתקבל ללימודי שנה א' אם יעמדו בתנאי הקבלה. לימודיהם הקודמים ייזקפו לזכותם על פי המלצת יועצי החוגים, ובאישור ועדת הוראה.
      • תואר בוגר האוניברסיטה העברית יינתן רק לסטודנטים שלמדו באוניברסיטה העברית תכנית מלאה של שנה ג' לפחות בכל חוג בהיקף של שליש לפחות מלימודי התואר. לימודים אלה יכללו את כל הסמינריונים שהסטודנטים חייבים בהם.

    • בוגרי החוג המשיכו את דרכם המקצועית במסלולים הבאים:

      • המשך ללימודים מתקדמים באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטאות מובילות אחרות בעולם.
      • אוצרים/ות בגלריות.
      • ייעוץ לאספנים ולחברות.
      • כתיבה ועריכת תוכן בגופי תקשורת שונים.
      • הדרכה במוזיאונים, בגלריות, בתי תרבות ועוד.
      • הוראה בבתיה"ס ובמסגרות בלתי פורמליות.