• 591

  • מתמטיקה ומדעי הטבע

  • אדמונד י' ספרא בגבעת רם

  •  

    כדור הארץ חווה שינויים רחבים כתוצאה מפעילות האדם. זיהום אוויר, השמדת בתי גידול וניצול יתר של משאבי טבע מהווים אתגרים רבים שהחברה צריכה להתמודד איתם. תוכנית הבוגר במדעי הסביבה באוניברסיטה העברית הוקמה כדי להכשיר את דור העתיד של מדעני הסביבה.

     

    סטודנטים במדעי הסביבה נדרשים למומחיות רב תחומית בעולם האקולוגיה, מדעי האקלים, ביו-גאוגרפיה וגם בהיבטים כלכליים, חברתיים, טכנולוגיים ואחרים. תוכנית הלימודים משלבת בין מדעי החיים, מדעי כדור הארץ, כימיה ודיסציפלינות נוספות. במסגרת הלימודים ניצור בסיס אחיד של ידע בלימוד קורסי יסוד בתחומי תשתית – מתמטיקה, פיסיקה, כימיה, סטטיסטיקה ומחשבים, נתמקד בהבנת יחסי הגומלין בין אדם לסביבתו ונעסוק בדילמות סביבתיות וברכישת כלים וידע באפשרויות לשימור סביבה בת- קיימא.

     

    הסטודנטים במסלול ייהנו ממגוון קורסי בחירה על פי תחומי העניין של כל סטודנט. כך יוכל כל סטודנט להתמקד בתחומים הקרובים לליבו וליצור לעצמו תוכנית לימודים אישית.

    אתר החוג

    אתר ה פקולטה

     

  • תופעות סביבתיות כמו ההתחממות הגלובלית והכחדת מינים מעסיקות את המחקר בעולם. המומחים למדעי הסביבה נהנים מידע עצום ומגוון בנושאים מרתקים הנוגעים לכל המערכות הפועלות על פני כדור הארץ. החוג למדעי הסביבה מציע מגוון ייחודי של מסלולי לימודים ל תואר בוגר , המשלבים בין לימודי מדעי הסביבה ללימודים בחוג נוסף, המכשירים את הסטודנטים לקראת השתלבות בחיים המקצועיים שלאחר התואר. 

     

  •  האוניברסיטה מעניקה פרסי הצטיינות לסטודנטים בעלי הישגים גבוהים. לפרטים נוספים

     

     ♦מלגות מקרן סלים ורחל בנין

    המלגה מיועדת למתקבלים לאוניברסיטה העברית לשנה ראשונה, ל תואר בוגר בתחומי המדע, הטכנולוגיה והרפואה (עדיפות למדעים ביו-רפואיים). עדיפות תינתן לסטודנטים מהפריפריה הכלכלית-חברתית, לאלו שהם דור ראשון להשכלה גבוהה ולנשים. המלגה תוענק למשך השנתיים הראשונות לתואר ותכסה באופן חלקי את עלויות הלימודים והמחיה. בנוסף לסיוע הכלכלי יזכו מלגאי קרן בנין להשתייך לקבוצת תמיכה שתנוהל על ידי רכז בדיקנט הסטודנטים. הקבוצה תסייע למלגאי קרן בנין במכלול האתגרים הלימודיים שלהם. המלגות במימון הקרן ע"ש רחל וסלים בנין ובניהול של - UJA Federation of New York. מתוך אוכלוסיית הסטודנטים שהגישו בקשה למלגות סיוע תינתן תשובה רק לתלמידים שיהיו זכאים למלגה. כלל התלמידים יטופלו במסגרת יחידת הסיוע.
    לפרטים נוספים נוספים על המלגה לחצו כאן

     

  • ראש החוג: פרופ' עמנואל סיימון, simon.emmanuel@mail.huji.ac.il

    מזכירה לענייני הוראה: גב' מגי פרקין, 02-6584923, magip@savion.huji.ac.il

     

  • התוכנית מחייבת סטודנטים ללמוד במסלול דו-חוגי. בנוסף למדעי הסביבה סטודנטים בוחרים לימודים בחוג נוסף במדעי הטבע, מדעי המחשב או מדעי החברה.

     

  •  מסלול דו חוגי המשלב לימודים עם חוג נוסף מתוך טבלת הצירופים

    * החל משנה ב' ניתן ללמוד במסלול חד חוגי

לבדיקת סיכויי קבלה, תנאי קבלה לשנה א
  • נדרש

    ה פקולטה תקבל גם מועמדים עם רמת מתקדמים ב' ותאפשר להם להשלים את הפטור במהלך ה סמסטר הראשון של שנה ב'

  • לבעלי תעודת בגרות שאינה ישראלית

  •  

     

     

  • נדרשת עמידה בדרישות המעבר משנה א' לשנה ב' במוסד שבו למדו וכן מעבר כל קורסי החובה של שנה א' בהתאם לתנאי המעבר של ה פקולטה . סטודנט שמעוניין להתקבל לשנה ב' צריך להגיש בקשה לפטור/ לזיכוי מקורסי חובה של שנה א' בחוג למדעי הסביבה באוניברסיטה העברית. אם חסרים לו 3 קורסי חובה ומעלה לא ניתן לקבלו לשנה ב'. אם חסרים לו 2 קורסי חובה ומטה, ראש החוג ישקול את קבלתו לשנה ב' בחוג למדעי הסביבה

     הדיון בבקשות של מועמדים ממוסדות להשכלה גבוהה, הנרשמים לשנה ב' ומעלה ל תואר בוגר , ייערך סמוך לתחילת שנת הלימודים. קבלתם תידון לפי גיליון ציונים שיגישו למזכירות לענייני הוראה של ה פקולטה , ובהתאם למספר המקומות הפנויים בתחום.

     

  • מדעי הסביבה עוסקים בתחומים רבים ומגוונים המשפיעים על מערכות החיים בכדור הארץ. סטודנטים/ות המתעניינים/ות במדעי הסביבה נדרשים/ות למומחיות רב תחומית בעולם האקולוגיה, מדעי האקלים, ביו-גאוגרפיה וגם בהיבטים כלכליים, חברתיים, טכנולוגיים ואחרים.

    תוכנית הלימודים משלבת בין מדעי החיים, מדעי כדור הארץ, כימיה ודיסציפלינות נוספות. במסגרת הלימודים ניצור בסיס אחיד של ידע בלימוד קורסי יסוד בתחומי תשתית – מתמטיקה, פיסיקה, כימיה, סטטיסטיקה ומחשבים, נתמקד בהבנת יחסי הגומלין בין אדם לסביבתו ונעסוק בדילמות סביבתיות וברכישת כלים וידע באפשרויות לשימור סביבה בת- קיימא.

    הסטודנטים/ות במסלול ייהנו ממגוון קורסי בחירה על פי תחומי העניין של כל סטודנט/ית. כך יכולים/ות הסטודנטים/ות להתמקד בתחומים הקרובים לליבם/ן וליצור לעצמם/ן תוכנית לימודים אישית.