לימודים משולבים במדעי החינוך

  • מדעי הרוח

  • 230

  • הר הצופים

  • מחקרי, עיוני

  • מידע כללי:

    בתכנית שני מסלולים המתאימים לקהלי יעד שונים: המסלול האישי למצטיינים והמסלול הרגיל.

    אתר החוג

    לרשימת תכניות ביה"ס לחינוך לתואר שני

     

    המסלול הרגיל

    למי?
    מטרת תכנית זו היא להעניק לתלמידים השכלה כללית מתקדמת בחינוך. התכנית מאפשרת לסטודנטים להיחשף למגוון תחומי העיסוק בחינוך. התכנית מתאימה במיוחד לסטודנטים המעוניינים להעמיק בסוגיות חינוכיות מפרספקטיבה רחבה ומגוונת. המסלול מתאים גם לעובדי הוראה המעוניינים בתואר כללי בחינוך כהעשרה כללית לעבודתם.
    מה עושים עם התואר?
    בתום הלימודים, הסטודנטים יקבלו תואר מוסמך בחינוך ויוכלו להשתלב במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, במשרות במשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מכוני מחקר וארגונים בחברה האזרחית.
    מה?
    המסלול הרגיל מקנה יכולת אינטגרציה בין תחומים שונים במדעי החינוך ובו-זמנית התמקצעות בתחום ספציפי.

    איך?
    הלימודים כוללים קורסי חובה בחינוך, קורסי בחירה מתוך שלוש חטיבות וקורסי בחירה כלליים.

    שלוש החטיבות

    • הוראה, למידה וחשיבה (קורסים במחשבת החינוך ובהוראה ולמידה)
    • ארגון וחברה (קורסים בסוציולוגיה של החינוך ובמנהל מדיניות ומנהיגות בחינוך)
    • תהליכים אישיים ובינאישיים (קורסים בחינוך מיוחד ובייעוץ חינוכי)

    תנאי קבלה מסלול רגיל:

    רשאים להגיש את מועמדותם ל  לימודי מוסמך  בחוג לחינוך תלמידים שסיימו את לימודי התואר הראשון בציון 80 לפחות. תלמידים שטרם סיימו חובותיהם לתואר הראשון, בקשתם תדון לפי ממוצע ביניים של 80 לפחות. היות ומספר הנרשמים גדול ממספר התלמידים אותם ניתן לקבל, אין ציון הקבלה המינימאלי הנדרש מבטיח קבלה - הדבר תלוי במספר המועמדים ביחס למספר המקומות בכל תכנית.

    מבנה התכנית:

    מסלול רגיל
    הלימודים בתכנית נמשכים שנתיים.

    מסלול מחקרי
    הלימודים במסלול זה מיועדים לסטודנטים המעוניינים במחקר. סטודנטים במסלול המחקרי יזכו במסגרת כתיבת עבודת התזה, להנחיה ולהדרכה אישית במהלך כל תקופת לימודיהם. 

    מסלול עיוני
    הלימודים במסלול זה מיועדים לסטודנטים המעוניינים להכשיר את עצמם ולהרחיב את ידיעותיהם בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. 

     

    מועדי הרשמה לשנת תשפ"ה (מסלול רגיל):

    25.02.2024 - 31.10.2024  (רישום במועד מאוחר יותר יתאפשר באישור מיוחד)​.

     

    מסלול אישי למצטיינים לתואר מ.א. בחינוך

    מסלול המצטיינים משלב רכישה של השקפה בינתחומית על החינוך לצד הנחייה אישית המאפשרת העמקה בתחום ספציפי על פי העדפות ותחום העניין של הסטודנט.

    החינוך בימנו, מהווה יותר מתמיד אבן יסוד בהתפתחות של החברה בעולם הגלובלי ועומד במרכז הדיון הציבורי.  מטרות החינוך השונות (שחרור האדם, מימוש עצמי, הנחלת ערכי העבר, רכישת כישורים לעולם התעסוקה ולכלכה הגלובלית) לצד ממצאי מחקר אודות מוח האדם מביאים לחשיבה מחודשת של דרכי למידה והוראה. בנוסף,  ההוראה והלמידה היום מתקיימים בסביבה מגוונת (אתנית, דתית, תרבותית) ובמציאות שמשתנה ללא הרף בעקבות שינויים טכנולוגיים. על כן, הבנה של העשייה החינוכית מחייבת ראייה בינתחומית המשלבת תחומי דעת שונים בין השאר, פילוסופיה, פדגוגיה, פסיכולוגיה, מדעי הקוגניציה, וסוציולוגיה.

    המסלול מיועד לסטודנטים מצטיינים בוגרי תואר ראשון בחינוך או בתחומים משיקים המתעניינים במחקר חינוכי. מטרת המסלול היא להכשיר סטודנטים כמומחי חינוך בעלי ראייה אינטרדיסציפלינרית שיוכלו להשתלב במשרות במשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מכוני מחקר, ארגוני חברה אזרחית והוראה ומחקר.

    בתום הלימודים, הסטודנטים יקבלו מ.א. בחינוך. הלימודים מבוססים על תכניות המוסמך הקיימות בבית הספר לחינוך, בעיקר במגמות העיוניות (פילוסופיה וסוציולוגיה של החינוך, חינוך יהודי ולמידה והוראה) תוך התאמה אישית לנושא המחקר של הסטודנטים.

    המסלול כולל:
    התוכנית בנויה כשילוב של תכנית אישית של הסטודנט הנבנית על ידי הסטודנט והמנחה האקדמי שלו, וכקבוצת למידה המאפשרת יצירה של קהילה מחקרית רב-תחומית.
    - למידה במסלול א' מחקרי בלבד (כולל תזה) בהיקף של 30 נז"ים
    - הנחיה אישית של מנחה אקדמי
    - ליווי קבוצתי

    תמיכה כספית:
    - תינתן עדיפות לתמיכה כספית בסטודנטים בתכנית מצטיינים בדמות מלגה ו/או החזר חלק משכ"ל. בנוסף, תינתן עדיפות לסטודנטים בתכנית לשמש מתרגלים בקורסי מבואות וכן להעסקתם כעוזרי מחקר.

    תנאי קבלה:

    קבלה למסלול תתבסס על:

    • תואר ראשון בציון 88 חינוך לפחות.
    • הצהרת כוונות – מידת וסיבת עניין במסלול מצטיינים, תיאור קצר של תחומי עניין במחקר ובחירה של מנחה או מנחים פוטנציאלים (עמוד אחד).
    • ראיון אישי
    • מכתב מהמנחה על הסכמה עקרונית להנחיית התיזה.

    תלמידים שלא למדו חינוך במסגרת התואר הראשון, יתכן שיידרשו לקורסי השלמה תוך כדי הלימודים מעבר למכסת ה נ"ז ים הקבועה בתוכנית (בתיאום עם המנחה וועדת הקבלה).

     

    תהליך הקבלה
    שלב א' – לאחר קבלת ציוני תואר ראשון ומכתב הצהרת כוונות, המועמדים המתאימים יוזמנו לפגישה עם ראשת המסלול לבדיקה עקרונית להתאמה של המועמד/ת למסלול ותיבחן מידת ההתאמה בין תחומי העניין המחקריים של המועמד ותחומי המחקר של החוקרים בתכנית.
    שלב ב' – הסטודנט ייכנס למו"מ עם מנחה או מנחים פוטנציאלים לבדיקה ענינו בהנחיית המועמד. אישור בכתב של מנחה להסכמה עקרונית להנחיה של המועמד תאפשר רישום המועמד/ת למסלול.

     

    מועדי הרשמה לשנת תשפ"ד :במסלול מצטיינים :

    31.8.24-25.2.24  (רישום במועד מאוחר יותר יתאפשר באישור מיוחד )

    מועד אחרון להגשת מועמדות: 31.08.2024

     

    לכל פניה בנושא המסלול יש לפנות לפרופ' ג'וליה רסניק