לימודים משולבים במדעי החינוך

  • מדעי הרוח

  • 230

  • הר הצופים

  • מחקרי, לא מחקרי

  • מידע כללי:

    במגמה שני מסלולים המתאימים לקהלי יעד שונים: המסלול האישי למצטיינים והמסלול הרגיל.

    אתר החוג

    לרשימת תכניות ביה"ס לחינוך לתואר שני

     

    המסלול הרגיל

    למי?

    מטרת מגמה זו היא להעניק לתלמידים השכלה כללית מתקדמת בחינוך. מגמה מאפשרת לסטודנטים להיחשף למגוון תחומי העיסוק בחינוך. המגמה מתאימה במיוחד לסטודנטים המעוניינים להעמיק בסוגיות חינוכיות מפרספקטיבה רחבה ומגוונת. המסלול מתאים גם לעובדי הוראה המעוניינים בתואר כללי בחינוך כהעשרה כללית לעבודתם.

    מה עושים עם התואר?

    בתום הלימודים, הסטודנטים יקבלו תואר מוסמך בחינוך ויוכלו להשתלב במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, במשרות במשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מכוני מחקר וארגונים בחברה האזרחית.

    מה?

    המסלול הרגיל מקנה יכולת אינטגרציה בין תחומים שונים במדעי החינוך ובו-זמנית התמקצעות בתחום ספציפי.

    איך?

    הלימודים כוללים קורסי חובה בחינוך, קורסי בחירה מתוך שלוש חטיבות וקורסי בחירה כלליים.

     

    שלוש החטיבות

    • הוראה, למידה וחשיבה (קורסים במחשבת החינוך ובהוראה ולמידה)
    • ארגון וחברה (קורסים בסוציולוגיה של החינוך ובמנהל מדיניות ומנהיגות בחינוך)
    • תהליכים אישיים ובינאישיים (קורסים בחינוך מיוחד ובייעוץ חינוכי)

     

    המסלול האישי למצטיינים

    למי?

    המסלול מיועד לסטודנטים מצטיינים בוגרי תואר ראשון בחינוך או בתחומים משיקים המתעניינים במחקר חינוכי ולהכשיר עצמם כמומחי חינוך בעלי ראייה אינטרדיסציפלינרית.

    מה עושים עם התואר?

    בתום הלימודים, הסטודנטים יקבלו תואר מוסמך בחינוך ויוכלו להשתלב במשרות במשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מכוני מחקר, ארגונים בחברה האזרחית, הוראה ומחקר.

    מה?

    מסלול המצטיינים משלב רכישה של השקפה בינתחומית על החינוך לצד הנחייה אישית המאפשרת העמקה בתחום ספציפי על פי העדפות ותחום העניין של הסטודנט.

    למה?

    החינוך בימינו  בעל מטרות מגוונות (שחרור האדם, מימוש עצמי, הנחלת ערכי העבר, רכישת כישורים לעולם התעסוקה ולכלכה הגלובלית) המתקיים בסביבה מגוונת (אתנית, דתית, תרבותית) ובמציאות שמשתנה ללא הרף בעקבות שינויים טכנולוגיים מחייב ראייה בינתחומית המשלבת תחומי דעת שונים בין השאר, פילוסופיה, פדגוגיה, פסיכולוגיה, מדעי הקוגניציה, וסוציולוגיה.

    איך?

    הלימודים כוללים קורסי חובה למסלול, סיורים בשטח וקורסים בהתאמה אישית שהסטודנט ייבחר בהתייעצות עם המנחה לתזה בהתאם לנושא התעניינותו ועל בסיס תכניות המוסמך הקיימות בבית הספר לחינוך, בעיקר במגמות העיוניות (פילוסופיה וסוציולוגיה של החינוך, חינוך יהודי ולמידה והוראה).

     

    מלגות

    תינתן לסטודנטים המצטיינים במסלול מלגה ו/או החזר חלקי משכ"ל. בנוסף, תינתן עדיפות לסטודנטים בתכנית להעסקתם כעוזרי מחקר או כמתרגלים בקורסי מבואות.

    לכל פניה בנושא המסלול יש לפנות לד"ר ג'וליה רסניק.

     

    מועדי הרשמה:

    19.1.20 -  31.7.20  (רישום במועד מאוחר יותר יתאפשר באישור מיוחד)​.

     

    סדרי הרשמה:

    ברמה אוניברסיטאית: סטודנטים שלמדו בארץ נרשמים במדור לרישום ולקבלת תלמידים של האוניברסיטה העברית באמצעות הרישום המקוון באתר האוניברסיטה העברית - יש לצרף מסמכים על פי הדרישות המופיעות באתר. מועמדים שלמדו את התואר בחו"ל,  צריכים להירשם במדור רישום וקבלת תלמידים מחו"ל, טל' 02-5882607, באתר הרשמה למועמדים מחו"ל.

     

    ברמת בית הספר לחינוך: באמצעות יצירת חשבון במערכת ההרשמה, מילוי פרטים וצירוף גיליון ציונים חתום בחותמת האוניברסיטה/המכללה בה למד, הכולל ממוצע ל תואר בוגר ואישור זכאות ל תואר בוגר (למועמדים אשר טרם קיבלו אישור זכאות ל תואר בוגר , יש לצרף רק גיליון ציונים רשמי, מקורי, חתום, הכולל ממוצע ביניים לתואר).

     

    מועמדים שלמדו את התואר בחו"ל,  צריכים להירשם במדור רישום וקבלת תלמידים מחו"ל, טל' 02-5882607

    http://info.huji.ac.il/en-overseas

     

    לתשומת לבכם - לא יטופלו בקשותיהם של מועמדים שלא השלימו את שני הליכי ההרשמה ולא צירפו את כל המסמכים הנדרשים

     

    בטופס ההרשמה הפנימי של החוג לחינוך ניתן להירשם לשלוש מגמות עפ"י סדר עדיפויות. לסדר העדיפויות יינתן משקל בשיקולי הקבלה של המגמה. אנא שימו לב לכך שחלק מהמגמות מטפלות במועמדים שנרשמו רק בעדיפות ראשונה או שנייה (פירוט נמצא בדף של כל מגמה)

     

    תנאי קבלה מסלול רגיל:

    רשאים להגיש את מועמדותם ל  לימודי מוסמך  בחוג לחינוך תלמידים שסיימו את לימודי התואר הראשון בציון 80 לפחות. תלמידים שטרם סיימו חובותיהם לתואר הראשון, בקשתם תדון לפי ממוצע ביניים של 80 לפחות. היות ומספר הנרשמים גדול ממספר התלמידים אותם ניתן לקבל, אין ציון הקבלה המינימאלי הנדרש מבטיח קבלה - הדבר תלוי במספר המועמדים ביחס למספר המקומות בכל מגמה.

     

    מבנה התכנית:

    מסלול רגיל

    הלימודים במגמה נמשכים שנתיים.

    מסלול מחקרי

    הלימודים במסלול זה מיועדים לסטודנטים המעוניינים במחקר. סטודנטים במסלול המחקרי יזכו במסגרת כתיבת עבודת התזה, להנחיה ולהדרכה אישית במהלך כל תקופת לימודיהם. 

    מסלול לא מחקרי

    הלימודים במסלול זה מיועדים לסטודנטים המעוניינים להכשיר את עצמם ולהרחיב את ידיעותיהם בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. 

     

    פרטי קשר:

    ראש המגמה: פרופ' יפעת בן דוד - קוליקנט

    ראש תחום הוראה ותלמידים: גב' אושרה פנחסי, טלפון: 02-5881192 

     

     

    מסלול אישי למצטיינים לתואר מ.א. בחינוך

    מסלול המצטיינים משלב רכישה של השקפה בינתחומית על החינוך לצד הנחייה אישית המאפשרת העמקה בתחום ספציפי על פי העדפות ותחום העניין של הסטודנט.

    החינוך בימנו, מהווה יותר מתמיד אבן יסוד בהתפתחות של החברה בעולם הגלובלי ועומד במרכז הדיון הציבורי.  מטרות החינוך השונות (שחרור האדם, מימוש עצמי, הנחלת ערכי העבר, רכישת כישורים לעולם התעסוקה ולכלכה הגלובלית) לצד ממצאי מחקר אודות מוח האדם מביאים לחשיבה מחודשת של דרכי למידה והוראה. בנוסף,  ההוראה והלמידה היום מתקיימים בסביבה מגוונת (אתנית, דתית, תרבותית) ובמציאות שמשתנה ללא הרף בעקבות שינויים טכנולוגיים. על כן, הבנה של העשייה החינוכית מחייבת ראייה בינתחומית המשלבת תחומי דעת שונים בין השאר, פילוסופיה, פדגוגיה, פסיכולוגיה, מדעי הקוגניציה, וסוציולוגיה.

    המסלול מיועד לסטודנטים מצטיינים בוגרי תואר ראשון בחינוך או בתחומים משיקים המתעניינים במחקר חינוכי. מטרת המסלול היא להכשיר סטודנטים כמומחי חינוך בעלי ראייה אינטרדיסציפלינרית שיוכלו להשתלב במשרות במשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מכוני מחקר, ארגונים בחברה האזרחית והוראה ומחקר

    בתום הלימודים, הסטודנטים יקבלו מ.א. בחינוך. הלימודים מבוססים על תכניות המוסמך הקיימות בבית הספר לחינוך, בעיקר במגמות העיוניות (פילוסופיה וסוציולוגיה של החינוך, חינוך יהודי ולמידה והוראה) תוך התאמה אישית לנושא המחקר של הסטודנטים.

     

    לכל פניה בנושא המסלול יש לפנות לד"ר ג'וליה רסניק : 

     

    המסלול כולל:

    התוכנית בנויה כשילוב של תכנית אישית של הסטודנט הנבנית על ידי הסטודנט והמנחה האקדמי שלו, וכקבוצת למידה המאפשרת יצירה של קהילה מחקרית רב-תחומית.

    - למידה במסלול א' מחקרי בלבד (כולל תזה) בהיקף של 30 נז"ים.

    - הנחיה אישית של מנחה אקדמי

    - ליווי קבוצתי

     

    תמיכה כספית:

    - תינתן עדיפות לתמיכה כספית בסטודנטים בתכנית מצטיינים בדמות מלגה ו/או החזר חלק משכ"ל. בנוסף, תינתן עדיפות לסטודנטים בתכנית לשמש מתרגלים בקורסי מבואות וכן להעסקתם כעוזרי מחקר.

     

    תנאי קבלה:

    קבלה למסלול תתבסס על:

    • תואר ראשון בציון 85 חינוך לפחות.
    • הצהרת כוונות – מידת וסיבת עניין במסלול מצטיינים, תיאור קצר של תחומי עניין במחקר ובחירה של מנחה או מנחים פוטנציאלים (עמוד אחד).
    • ראיון אישי
    • מכתב מהמנחה על הסכמה עקרונית להנחיית התיזה.

     

    תלמידים שלא למדו חינוך במסגרת התואר הראשון, יתכן שיידרשו לקורסי השלמה תוך כדי הלימודים מעבר למכסת ה נ"ז ים הקבועה בתוכנית (בתיאום עם המנחה וועדת הקבלה).

     

    תהליך הקבלה:

    שלב א' – לאחר קבלת ציוני תואר ראשון ומכתב הצהרת כוונות, המועמדים המתאימים יוזמנו לפגישה עם ראשת המסלול לבדיקה עקרונית להתאמה של המועמד/ת למסלול ותיבחן מידת ההתאמה בין תחומי העניין המחקריים של המועמד ותחומי המחקר של החוקרים בתכנית.

    שלב ב' – הסטודנט ייכנס למו"מ עם מנחה או מנחים פוטנציאלים לבדיקה ענינו בהנחיית המועמד. אישור בכתב של מנחה להסכמה עקרונית להנחיה של המועמד תאפשר רישום המועמד/ת למסלול.

     

    מועד אחרון להגשת מועמדות: 30 אוגוסט 2020.