הטיפול בבקשה והמעקב אחריה

ניווט מהיר: מיון ודיון בבקשה  »  הודעות על מצב ההחלטות  »  לבדיקת מצב הטיפול בבקשה ומעקב אחריה

נרשמתם? ברכות!
מיד לאחר קליטת פרטי ההרשמה יוצגו ב מידע אישי (אורביט לייב, תפריט מועמד) פרטי בקשת ההרשמה של המועמד והפרטים הבאים:
א. מספר הזהות והשם המלא 
ב. פירוט חוגי הלימוד לפי ההעדפות שצויינו
ג. פירוט הציונים ו יח"ל מתעודת הבגרות וממוצע תעודת הבגרות
ד. ציון רמת אנגלית, רמת עברית (אם רלוונטי), ממוצע לימודים אקדמיים חלקיים/מלאים, הצהרה על בחינות אמינט
ו יע"ל / יע"ל נט עתידיות
ה. ציון הבחינה הפסיכומטרית, הצהרה על בחינה פסיכומטרית עתידית
ו. ציוני מו"ר/מרק"ם (במידה ויש)
ז. ציון שאלון רפואת שיניים וכדומה

 
בדקו היטב את הנתונים. אם ישנה טעות עדכנו את מדור רישום וקבלה
לתשומת ליבכם, ביכולתכם לעדכן באופן עצמאי כל שינוי בכתובת, מספר טלפון או דוא"ל באתר.
 

♦ מיון ודיון בבקשה

לאחר קליטת בקשת ההרשמה במערכת הממוחשבת תועבר הבקשה לתהליך של מיון. מיון הבקשות נעשה בהתאם לרישום סדר העדיפויות ובהתאם למסלול המתאים לכל בחירה  חד-חוגי או דו-חוגי
המערכת בודקת את הקבלה לכלל המסלולים שנבחרו לפי העדיפויות השונות. כדי להתקבל לעדיפות יש לעמוד בתנאי הקבלה של כל המסלולים בה. ולכן, קבלה תתאפשר לעדיפות הגבוהה ביותר שבה המועמד עמד בסיפי הקבלה של המסלולים הרלוונטיים.
קבלה לעדיפות תוביל להפסקת הטיפול בעדיפויות הנמוכות יותר. אם בעדיפויות הגבוהות ישנם הליכי מיון נוספים, הם לא יוקפאו והמיון ימשיך לפי סדר העדיפויות.



לתשומת ליבכם!
- כל סדרי המיון והקבלה יתנהלו על פי סדר העדיפויות שיוזן על ידכם.
הקפידו להזין את החוגים הרצויים ביותר בעדיפויות גבוהות.

 -עבור כל מסלול קיימים שני חיוויים- סטטוס החלטה וסטטוס עדיפות.
סטטוס החלטה- מעיד על מצב המועמדות לאותו המסלול הספציפי. מושפע מתנאי הקבלה למסלול ונתוני המועמד בעת הבדיקה.
סטטוס עדיפות- מעיד על מצב ההרשמה לעדיפות כולה. אם בעדיפות נבחר יותר ממסלול אחד, סטטוס העדיפות יהיה שילוב של סטטוס ההחלטה בכלל המסלולים של אותה העדיפות.

 

♦ הודעות על מצב ההחלטות

בתום תהליך המיון תישלח למועמדים הודעה בדואר האלקטרוני בלבד בדבר מצב בקשתם לאוניברסיטה :

קבלה - המועמד עומד בתנאי הקבלה של כל המסלולים בעדיפות. על מנת לממש את הקבלה יש להקפיד ולשלם במועד את המקדמה! תשלום המקדמה משמעו שמירת מקום במסלולי החוג/ים אליו/הם התקבל המועמד. אי תשלום המקדמה בזמן יגרור את ביטול הקבלה.
אם התקבלתם לעדיפות שנייה ומטה, ובהמשך תתקבלו לעדיפות גבוהה יותר, תקבלו על כך הודעה. ההחלפה הינה אוטומטית לפי סדר העדיפויות שהוזנו. 
אם שולמה מקדמה היא תועבר לטובת הקבלה לחוג שבעדיפות העליונה ולא יידרש תשלום נוסף.
רק הודעת קבלה בדואר האלקטרוני שנשלחה ממדור רישום וקבלה היא בעלת תוקף רשמי מטעם האוניברסיטה ותקפה לשנת הלימודים המצוינת בה בלבד. אישור קבלה מגורם אוניברסיטאי אחר אינו תקף.
הודעת קבלה עשויה להתקבל מיד לאחר ההרשמה או בסמוך לפתיחת שנת הלימודים. זאת בהתחשב בתנאי הקבלה לחוגים, בנתוני המועמד ובהגשת כלל הנתונים הנדרשים. 

• קבלה בתנאי - מצב בו המועמד עומד בסף הקבלה לחוג אולם עליו להשלים תנאים נוספים הנדרשים לקבלה כגון: רמת עברית, רמת אנגלית, מקצוע מדעי, ציון סף במתמטיקה וכו'. הקבלה בתנאי מותנית בהשלמת התנאי ובהתאם למצב ההרשמה ותנאי הקבלה לחוג במועד המצאת הנתון החסר. ייתכן שלכשיומצא הנתון החסר החוג יהיה סגור והקבלה אליו לא תתאפשר.
המתקבלים בתנאי לא נדרשים לתשלום מקדמה ולא תתאפשר להם קליטת תכנית לימודים עד להסרת התנאי וקבלת הודעת קבלה רשמית.

• דחייה - המועמד לא התקבל לחוג שביקש ללמוד בו על סמך תנאי הקבלה ונתוני המועמד באותה העת. אם ימציא המועמד נתונים חדשים תיבדק בקשתו שנית, על פי מספר המקומות שייוותרו בחוג ועל פי סף הקבלה שיידרש בעת המצאת הנתונים.
מועמד אשר קיבל הודעת דחייה רשאי להירשם לחוגים אחרים באוניברסיטה. באפשרותו לבצע שינוי עדיפות באתר.

• הודעת הקפאת קבלה - תישלח למועמד בשל אי תשלום מקדמת המימוש במועד הנקוב במכתב הקבלה
הודעת הקפאת קבלה בגין איחור בתשלום תקפה גם אם בינתיים שולמה המקדמה. באפשרות המועמד לחדש את הקבלה על בסיס מקום פנוי בלבד. במידה שיש מקום בחוג והמועמד עומד בתנאי הקבלה העדכניים, לאחר תשלום המקדמה הקבלה תחודש אוטומטית.
ניתן להתעדכן במצב החוגים דרך אתר המידע וההרשמה או באמצעות מוקד השירות והמידע.

• טיפול  - הודעה זו תשלח לנרשמים שעוברים לשלב הראיונות/ מבדקים נוספים בחוגים אשר הקבלה אליהם נקבעת על סמך רכיבים נוספים כגון ראיון אישי, מבחן כניסה, אישור על לימודים אקדמיים וכד'.
כמו כן תישלח למועמדים שזוהו כמי שלמדו באוניברסיטה העברית בעבר ומבקשים להירשם שוב לחוג בו למדו או לחוגים בהם יש חפיפה של מרבית מקורסי החובה בשנה א'. ה פקולטה אליה נרשמו תידרש לאשר את הרשמתם מחדש. הודעה סופית תשלח לאחר השלמת התהליך.

 * הנרשמים למוסמך או לתעודת הוראה גם יכנסו למצב "טיפול" ראשוני לאחר קליטת הרשמתם.

חסר נתון - הודעה תשלח למועמדים שחסרים נתונים כלשהם המפורטים בהודעה. על המועמד למסור למדור רישום וקבלה את הנתונים החסרים המפורטים. בדיקת המועמדות תחודש עם מסירתם ובהתאם למצב ההרשמה ותנאי הקבלה בחוג במועד השלמת הנתון החסר.
במידה והחוג ייסגר להרשמה תשלח הודעת דחייה למועמדים, גם אם טרם הושלמו הנתונים החסרים.

• קבלה בהקפאה - הודעה זו מעידה על כך שהמועמד עומד בתנאי הקבלה לחוג אך הטיפול בבקשה הופסק עקב קבלה לעדיפות עליונה יותר. ניתן לבצע שינוי עדיפות על בסיס מקום פנוי.

• הפסקת טיפול  - הודעה זו מעידה על כך שהמועמד התקבל לעדיפות גבוהה יותר.

• המתנה -  מצב זה מתקיים במספר חוגים שבהם לא נקבע סף הקבלה הסופי לחוג המבוקש (לדוגמא בחוגים רפואה, רפואת שיניים, אמירים מדעי רוח וכדומה).
המועמד יקבל הודעה שהוא נמצא במצב המתנה, שפירושו שהוא נמצא מתחת לסף הקבלה שנקבע באותה העת לחוג, אך מעל סף הדחייה.
סיפי הקבלה הסופיים יקבעו לאורך תקופת ההרשמה ובעיקר במהלך החודשים יוני-יולי. 

• כניסה לרשימת המתנה - במקרים בהם מכסת המתקבלים לחוג התמלאה, החוג ייסגר להרשמה וייפתח לרשימת המתנה. אם יתפנו מקומות בחוג תאושר קבלה מרשימת ההמתנה. 
תנאי הקבלה המפורסמים באתר בשלב זה, רלוונטיים לנרשמים במועד בלבד, והם מהווים תנאי מינימום לנרשמים לרשימת המתנה.

מועמדים שאינם עומדים בכל תנאי הקבלה (והינם חסרי נתון) לא יוכלו להכנס לרשימת ההמתנה, במידה שיגיעו הנתונים החסרים תיבדק הרשמתם בשנית כל עוד החוג נמצא בסטטוס של רשימת המתנה.

שימו לב, מועמדים שהתקבלו לחוג שנסגר להרשמה ופתוח לרשימת המתנה ואף שילמו מקדמה, במידה שמבקשים להוסיף בעדיפות עליונה חוג אחר שנמצא ברשימת המתנה, לא ניתן יהיה לשמור עבורם את הקבלה בחוגים אליהם כבר התקבלו והם יצטרפו לרשימת המתנה במסגרת שינוי העדיפות.

אל תישארו מאחור! הקפידו למלא אחר דרישות הקבלה לכל החוגים שמילאתם בטופס ההרשמה (גם בעדיפויות הנמוכות), לרבות מבחני כניסה וראיונות.

בכל עת ניתן להתעדכן במוקד ההמידע והשירות האוניברסיטאי בטלפון: 02-5882888, בוואטסאפ: 054-8820830, במערכת הרישום האוניברסיטאית ובאמצעות מערכת הפניות.
 

♦ לבדיקת מצב הטיפול בבקשה והמעקב אחריה - לחצו כאן