חינוך מיוחד

  • ביה"ס לחינוך

  • 200

  • 200-1241

  • הר הצופים

  • מחקרי, עיוני

  • מידע כללי:

    התכנית לחינוך מיוחד מעניקה לסטודנטים הזדמנות ללימודים מתקדמים במחקר ובפרקטיקה כדי לתמוך בצרכים של תלמידים עם צרכים חינוכיים לא טיפוסיים. זה כולל תלמידים עם לקויות למידה, הפרעות רגשיות והתנהגותיות, הפרעות בספקטרום האוטיזם, מוגבלויות אינטלקטואליות ופיזיות ועוד.

    הסטודנטים מקבלים מומחיות תיאורטית ומעשית, שמכינה אותם לקריירה בכיתה, ברמת המדיניות או במחקר. התלמידים שלנו ממשיכים להיות:

    » מחנכים
    » מנהלי בתי ספר
    » עובדי מתיא
    » קובעי מדיניות
    » אקדמאים

    הסגל שלנו מורכב ממומחים בתחום החינוך המיוחד, עם הבנה עמוקה של הכיתה והילדים הנלמדים במסגרות החינוך המיוחד. יש לציין כי כל חבר סגל ממשיך להיות פעיל בקהילה, בבתי ספר וברמת המדיניות.

     

    תוצאות הלמידה התיאורטיות והפדגוגיות

    • תלמידים יקבלו היכרות תיאורטית מקיפה עם מודלים של כיתות חינוך מיוחד, תוך התמקדות בחינוך מיוחד כוללני/משלבת.
    • התלמידים ילמדו מסגרות תיאורטיות להבנת ילדים בכל הנוגע להתפתחותם החינוכית, ההתנהגותית, החברתית והרגשית שלהם.
    • התלמידים יבינו את מערכת החינוך החינוכית והמיוחדת בישראל ויכירו את ההיבטים המשפטיים והביורוקרטיים של תחום זה.
    • תלמידים יכירו רבים מהמאפיינים של אוכלוסיות אבחון רבות של ילדים המקבלים שירותי חינוך מיוחד (לקויות למידה, הפרעות בספקטרום האוטיזם, רגולציה רגשית, קשיים התנהגותיים ורגשיים וכו').
    • התלמידים יקבלו את הידע התיאורטי והיישומי הנדרש כדי לחנך ילדים בכיתה הטרוגנית.
    • על ידי כתיבת עבודת גמר או שתי עבודות סמינריוניות, התלמידים יוכשרו כצרכנים בעלי ידע (ומפיקים) של מחקרים מבוססי ראיות בתחום החינוך המיוחד.
    • התלמידים יוכלו ליישם את הידע התיאורטי שלהם במגוון של הגדרות, כולל כיתות, ניהול בתי ספר וקביעת מדיניות.

     

    אתר החוג

     

    מועדי הרשמה לשנת תשפ"ו:

    02.02.2024- 30.09.25 (רישום במועד מאוחר יותר יתאפשר באישור מיוחד).

     

    מבנה התכנית:

    הלימודים בתכנית נמשכים שנתיים ומתקיימים בשני מסלולים:

    מסלול מחקרי

    הלימודים במסלול זה מיועדים לתלמידים מצטיינים המעוניינים בכיוון העיוני והמחקרי בתחום החינוך המיוחד. תלמידי המסלול המחקרי יזכו במסגרת כתיבת עבודת התזה, להנחיה ולהדרכה אישית במהלך כל תקופת לימודיהם, ישולבו במידת האפשר במחקרים הנעשים ע"י מרצי התכנית, ויעשה מאמץ לשלבם בתפקידים של עוזרי מחקר והוראה.

    מסלול עיוני

    הלימודים במסלול זה מיועדים לסטודנטים המעוניינים להכשיר את עצמם ולהרחיב את ידיעותיהם במסגרת עבודתם על ילדים בעלי צרכים חינוכיים מיוחדים בחינוך הכללי ובחינוך המיוחד.

     

    תנאי קבלה:

    • ציונים

    רשאים להגיש מועמדות מי שסיימו את הלימודים לתואר "בוגר" במוסד להשכלה גבוהה מוכר בציון "טוב" (80) לפחות או מועמדים שסיימו את לימודיהם לתואר אקדמי ראשון המוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה שאינו זהה לתואר "בוגר" באוניברסיטה )לדוגמא, תואר BE.D ממכללה בציון 85(.

    • תחום לימודים תואר ראשון

    עדיפות תינתן למסיימי תואר בוגר בתחום החינוך, מדעי החברה, עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ולעוסקים בתחומי החינוך השונים.

    • התחייבות וימי לימודים

    הלימודים בתכנית נמשכים שנתיים , יום וחצי בשבוע:  יום שלישי מלא ויום רביעי החל מהשעה 12:00.

    • ראיון אישי

    ייתכן זימון לראיון אישי.

     

    פרטי קשר:

    רכזת התכנית: גב' שיר רוזנבלט  hug_241@savion.huji.ac.il

    ראש המגמה: פרופ' תום גומפל tom.gumpel@mail.huji.ac.il