• 151

  • מדעי הרוח

  • הר הצופים

  • "ההיסטוריה נכתבת בידי המנצחים"...

    משפט זה הוא רק דוגמא אחת למשמעות הסובייקטיבית המוענקת לכתיבה וקריאה של ההיסטוריה. במסגרת לימודי ההיסטוריה אצלנו תרכשו ידע היסטורי מקיף ומעמיק, אך גם תלמדו לנתח מקורות היסטוריים ותהליכים. תרכשו כלים למחקר איכותי ונעודד את המחשבה ההיסטורית שלכם על בסיס ידע והבנה מעמיקה של ההיסטוריה.

    קצת לעומק:

    ההיסטוריה לא התרחשה רק באירופה. תכנית הלימודים שלנו משקפת את הדיון המתמשך לגבי אופן חלוקת ההיסטוריה והאזורים בהם התרחשה. אנו נתמקד במגוון רב של אזורים ותרבויות – התרבות האירופית ומעבר לה. רק כך, נוכל לחקור יחד את העושר והרבגוניות שבהוויה האנושית.

    לימודי החוג לתואר הראשון בנויים על החלוקה למדור קדם-מודרני (הכולל בתוכו את העת העתיקה ואת ימי הביניים) ומדור מודרני (הכולל בתוכו את העת החדשה המוקדמת ואת העת החדשה המאוחרת).

    אתר החוג

  • "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל"

    הבנת העבר מאפשרת התמצאות בהווה ושימוש בפרספקטיבה מתודולוגית בכדי להביט אל העתיד. על מנת להבין את העולם שאנו חיים בו כיום יש לחקור את תרבויות העבר בצורה מעמיקה. סקרנותו הטבעית של האדם והצורך בשורשים והשתייכות, הופכים את ההיסטוריה למדע מרכזי ומבוקש. לימודי ההיסטוריה מספקים לנו את התשובה לשאלה "מי אנחנו ומאיפה באנו?" ועוזרים לנו לגבש זהות. אנשים הבקיאים בהיסטוריה רוכשים באופן טבעי כלים תרבותיים וחינוכיים רבי עוצמה, המוביל שבהם הוא היכולת לחשוב. העולם הופך מורכב יותר ויותר, וההיסטוריה מעניקה פרספקטיבה ייחודית על התהליכים החברתיים שמתרחשים בחברה כיום ועוזרת להבין את העולם בו אנו חיים.

    הצטרפו אלינו! ללימודים באחד החוגים הגדולים והוותיקים ב קמפוס .

  • סיורים לימודיים שנתיים לחו"ל מעניקים ידע לימודי רב וחוויה ייחודית במינה. סטודנטים הלומדים בחוג להיסטוריה רשאים להצטרף לסיורים מסובסדים אלו. החוג להיסטוריה מאפשר לסטודנטים לקחת חלק בכתב עת מחקרי אקדמי יחידאי בארץ, המיועד באופן בלעדי לסטודנטים לתואר ראשון ושני, הן לפרסום עבודות שלהן ערך מחקרי והן בניהול המערכת של כתב העת.

  • איילת אבן-עזרא - ayeletee@mail.huji.ac.il

    מזכירות: יום א' - 14:30-11:30, ימים ב'-ה' - 13:00-10:00 

    שרה פרנסה - טלפון: 02-5883764, פקס: 02-5881008, sarap@savion.cc.huji.ac.il 

  • הלימודים בחוג מתקיימים באחד משני מדורים: המדור הקדם מודרני והמדור המודרני.

    החוג להיסטוריה מציע קשת רחבה של גישות: החל מהיסטוריה פוליטית, חברתית וכלכלית, דרך מגדר והיסטוריה של המיניות, היסטוריה מצולמת וגאוגרפיה היסטורית.בין הנושאים הנלמדים: המהפכות המדעיות והתעשייתיות, פריצות דרך בתולדות הרעיונות, בספרות ובאמנות, והעבר הקולוניאלי.

    בנוסף, נחקור ונלמד נושאים כגון: חיי היום-יום, קבוצות מיעוט אל מול חברת ההמונים, היסטוריה עולמית והיסטוריה של המאה ה-20 העקובה מדם. המדור הקדם-מודרני עוסק בסוגיות היסטוריות מן העת העתיקה ועד לימי הביניים: יוון העתיקה, הנצרות והתפשטותה, האימפריה הרומית, היסטוריה כלכלית, חברתית ומגדרית של ימי-הביניים, מסעות הצלב, האוניברסיטה וההשכלה בימי-הביניים, הרנסנס האיטלקי ונושאים רבים נוספים. המדור המודרני עוסק בחקר ההיסטוריה בעת החדשה:היסטוריה ומגדר, היסטוריה של הקולנוע והספורט, היסטוריה דתית ותרבותית, אנטישמיות מודרנית והשואה, היסטוריה צבאית ואסטרטגיה, היסטוריה אמריקנית, היסטוריה גרמנית מודרנית, היסטוריה רוסית, היסטוריה של המדע, היסטוריה צבאית של ארץ-ישראל ונושאים רבים נוספים. 

  • 61 נ"ז (כולל קורסי " אבני פינה ")

  • מסלול  דו חוגי  המשלב לימודים עם חוג נוסף מתוך טבלת הצירופים

     

  • מצטיינים? יש לנו תכנית עבורכם

    תכנית המצטיינים בבית הספר להיסטוריה מציעה קורסים ייעודיים לסטודנטים נבחרים. הקבלה לתכנית מותנית בהצטיינות בלימודי שנה א' בכל המקצועות ובראיון בוועדת הקבלה. בתכנית לומדים היסטוריה וחוג היסטורי נוסף. הסטודנטים ילמדו כבר בשנה השנייה ללימודיהם קורסים מתקדמים שאינם ניתנים במסגרת לימודי הבוגר הרגילים. לימודי הסמינריון בשנה ב', הנלמדים במסגרת מצומצמת ואינטימית, יעסקו במכלול גישות רב-תחומיות להיסטוריה. בקורס נוסף ינתחו הסטודנטים יצירות מופת היסטוריות מתקופות ותחומים שונים; כל סטודנט יכתוב עבודה מחקרית בהדרכה אישית בסמינריון בנושא "היסטוריה עולמית". זאת במטרה להתנסות בכתיבת עבודת מחקר וחשיפה למבט מקיף על הדיסציפלינה ההיסטורית ושיטותיה. הסטודנטים יקבלו מלגה בגובה מחצית משכר הלימוד בכל אחת משתי שנות הלימודים בתכנית. 

  • ציון 85/רמה ׳בסיסי׳

  • ציון 105, נדרש במקרים בהם שפת ההוראה בתיכון אינה עברית

  • ציון פסיכומטרי רב תחומי

  • 50%/50%

  • 50%/50% (רלוונטי עבור כל מסלולי המכינה)

  • 50%/50% (לא רלוונטי כאשר יש קבלה ישירה לבעלי תואר)

  • קיימת

  • ערוץ קבלה רלוונטי. יש לפנות למדור רישום וקבלה בכדי לבדוק סיכויי קבלה

  • 550 רב תחומי

  • קבלה 'על תנאי' 

    מועמדים שחסרה להם בחינת בגרות במקצוע אחד בלבד, יוכלו להתקבל כ'תלמידים על תנאי' אם יעמדו בתנאים הבאים:

    1. המקצוע החסר אינו אנגלית 

    2. אם הציון המשוקלל (של ממוצע תעודת הבגרות עם הבחינה הפסיכומטרית) יעמוד בסף הקבלה כאשר מציבים במקצוע החסר ציון 40

    על מועמדים אלו להפנות בקשה לדיון בוועדת ערעורים. במעמד 'על תנאי' ניתן ללמוד במשך שנה אחת בלבד. על הסטודנטים להשלים את תעודת הבגרות על מנת להמשיך בלימודיהם.

    עמוד ה פקולטה

לבדיקת סיכויי קבלה, תנאי קבלה לשנה א
  • נדרש

  • לבעלי תעודת בגרות שאינה ישראלית

  • 600 רב תחומי

  • 32 נ״ז לכל הפחות

  • התאמה בין לימודים קודמים לדרישות החוג

  • קיים

  • 1. נדרשת עמידה בתנאי המעבר לשנה ב' במוסד בו למדו. 

    2. נדרש ציון ממוצע 75 ומעלה בחוג בו הם מבקשים להמשיך לימודיהם. 

    יתקבלו המועמדים המתאימים ביותר לאחר דיון בוועדת הקבלה של החוג ובאישור ועדת ההוראה של ה פקולטה . ועדת הקבלה תקבע את תכנית הלימודים הסופית לתואר של אלה שיתקבלו, שעשוייה לכלול השלמת לימודים לפי הצורך. הדיון בבקשות נערך בדרך כלל סמוך לפתיחת שנת הלימודים. כל המועמדים חייבים למסור גיליון ציונים, שכולל את הממוצע המשוקלל למזכירות לענייני תלמידים ב פקולטה , חדר 4319 במדעי הרוח.

    לתשומת לב:

    • בעלי לימודים אקדמיים שאינם עומדים בדרישות הנ"ל יוכלו להתקבל ללימודי שנה א' אם יעמדו בתנאי הקבלה. לימודיהם הקודמים ייזקפו לזכותם על פי המלצת יועצי החוגים, ובאישור ועדת הוראה.
    • תואר בוגר האוניברסיטה העברית יינתן רק לסטודנטים שלמדו באוניברסיטה העברית תכנית מלאה של שנה ג' לפחות בכל חוג בהיקף של שליש לפחות מלימודי התואר. לימודים אלה יכללו את כל הסמינריונים שהסטודנטים חייבים בהם.

  • בוגרי החוג המשיכו את דרכם המקצועית במסלולים הבאים:

    • המשך ללימודים מתקדמים באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטאות מובילות אחרות.
    • עיסוק במחקר היסטורי, אם באוניברסיטה, בארכיונים, מכוני מחקר או מוזיאונים.
    • לימודי המשך לתעודת הוראה ועיסוק בהוראה.
    • תעסוקה בגופי מחקר העוסקים בקבלת החלטות.
    • השתלבות כמדריכים ואוצרים במוזיאונים, באתרים היסטוריים וארכאולוגיים ובחברות תיירות.