• 607

  • רפואה

  • הר הצופים

  • מחפשים קריירה מאתגרת, מתגמלת ומגוונת? מחפשים לימודים תאורטיים מעמיקים ומחקר עם התנסות קלינית מעשית? ריפוי בעיסוק!

    כמרפאים בעיסוק תוכשרו לעבודה רפואית-שיקומית-חינוכית. מטרת המרפא בעיסוק היא לסייע למטופל להשתתף במגוון פעילויות ועיסוקים משמעותיים עבורו (טיפול עצמי, עבודה, לימודים, שעות הפנאי וכו') תוך התייחסות ליכולותיו הקוגניטיביות, הפיזיות, הנפשיות והחברתיות.

    העבודה כוללת איתור אוכלוסיות בסיכון למניעת מצבי חולי ומוגבלות, אבחון והערכת אוכלוסיות עם קשיים תפקודיים, ייעוץ והדרכה בבעיות תפקודיות, התאמת ציוד ואביזרים וארגון סביבת התפקוד, שיקום תפקודי, שמירה על תפקוד קיים ומניעת נסיגה.

    המרפאים בעיסוק הם בדרך כלל אחד מחברי צוות רפואי-שיקומי-חינוכי: רופא, אח, קלינאי תקשורת, יועץ שיקום, מורה, פיזיותרפיסט, פסיכולוג, עובד סוציאלי או יועץ חינוכי. הטיפול בריפוי בעיסוק נעשה בקהילה, בבית המטופל, בבתי ספר ובגני ילדים, במרפאות לבריאות האם והילד, במרכזי שיקום, בבתי אבות, במרפאות ובבתי חולים.

    במסגרת הלימודים נשלב ידע, מחקר ואומנות הטיפול תוך שימת דגש על פיתוח מיומנויות למידה וחשיבה עצמאית, ביקורתית ושיטתית. למידה אקדמית והתנסות קלינית.

    בית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית הוא הראשון בארץ וסגל ביה"ס כולל אנשי מקצוע מהמובילים בתחום בארץ ובעולם והם משתתפים בכנסים בינלאומיים באופן שוטף ומובילים מחקרים פורצי דרך במקצוע.

    לאתר ביה"ס

     

     

    מועד אפריל  2020 של הבחינה הפסיכומטרית - הינו המועד האחרון התקף לצורך קבלה לשנת הלימודים תשפ"א.

     

     

    למי זה מתאים?
    מקצוע המרפא בעיסוק הוא מקצוע מאתגר ומחייב את המרפא בעיסוק להיות בעל כישורים רבים. ריפוי בעיסוק מתאים למי שאוהב מאד לעבוד עם אנשים ומתאפיין ברגישות רבה לצורכי האחר, אמפטיה, גמישות, סבלנות וסובלנות, כולל הנכונות לעבוד עם אנשים ממגוון תרבויות וכבוד לערכיהם. להיות מרפא/ה בעיסוק מחייב משמעת ומודעות עצמית וכן יציבות נפשית. בנוסף, הוא דורש יכולת הפעלת כושר שיפוט, יכולת לפתרון בעיות, התמודדות עם מצבי לחץ, הערכה וביקורת, יוזמה ותושייה. לבסוף, ריפוי בעיסוק מתאים לאנשים בעלי יכולות גבוהות לתקשורת בין אישית, עבודה בצוות ויכולת גבוהה להתבטא בעל פה ובכתב, כל זאת תוך שמירה על כללי האתיקה. הלימודים עצמם מתאימים למי שיש לו יכולת ללמידה עצמית, למידה בקבוצות ונכונות להתפתחות אישית.

     

  • מקצוע הריפוי בעיסוק מערב עבודה עם אנשים, בהקשר לעיסוקים ולסביבה שלהם. הוא מאפשר עבודה עם מגוון גילאים (פגים, תינוקות, ילדים, מתבגרים, מבוגרים, קשישים) אשר בסיכון למצבי בריאות שונים שיכולים להשפיע על התפקוד היומיומי בתחומי חיים שונים כולל, טיפול עצמי, לימודים, עבודה ופנאי. המרפאים בעיסוק מסייעים לאוכלוסייה זו להשתלב בשגרת החברה ובחיי המעשה. הם חלק מצוות של אנשי מקצוע מתחומים שונים העוסקים באבחון ושיקום ומשתלבים בתכניות מניעה ובתכניות לשיפור איכות החיים גם בקרב אוכלוסיות בריאות. העבודה בריפוי בעיסוק מאפשרת הזדמנויות רבות ליוזמה, חדשנות ויצירתיות.

     

    לבוגרי בית-הספר מוענק תואר בוגר  בריפוי בעיסוק (B.O.T.). לאחר קבלת התואר, על פי חוק, מתקיים מבחן הסמכה של משרד הבריאות לשם קבלת רישיון לעסוק בריפוי בעיסוק. הבוגרים זכאים גם להצטרף לארגון המרפאים בעיסוק בישראל ולארגון הבינלאומי לריפוי בעיסוק. החל משנת הלימודים השלישית ניתן להצטרף כחבר בחברה הישראלית לקידום מקצוע הריפוי בעיסוק בישראל.  המעוניינים יכולים להמשיך לתארים מתקדמים ולעסוק במחקר ופיתוח כלי הערכה ופרוטוקולים התערבותיים.

     

    הצטרפו אלינו! לבית הספר לריפוי בעיסוק באוניברסיטה העברית שהוכר כמסגרת אקדמית מצטיינת ברמה בינלאומית. 

     

  • בית הספר לריפוי בעיסוק גאה בבוגרים אשר נושאים בתפקידי מפתח במסגרות האקדמיות האחרות. אחרים עומדים בראש שרותי הריפוי בעיסוק בקהילה כגון שרותי הריפוי בעיסוק בקופות חולים, הנהלת בי"ח אלי"ן ובתי ספר לחינוך מיוחד.
     

    תכנית דגל של בית הספר אשר זכתה בהכרה של המועצה להשכלה גבוהה הוא פרויקט קהילתי ברוח שותפות אקדמיה-קהילה לשינוי חברתי – פרויקט קש"ר (קהילה בשותפות עם ריפוי בעיסוק). הפרויקט נערך בשיתוף כל הסטודנטים הלומדים בשנה א' בבית הספר. במסגרת הפרויקט, חונכים הסטודנטים אדם (ילד או מבוגר) עם צרכים מיוחדים המתמודד עם מגבלה פיזית, נפשית, קוגניטיבית ו/או חברתית ומלווים אותו מדי שבוע למשך שעה וחצי לאורך השנה.

    קורס ייחודי נוסף בבית הספר לריפוי בעיסוק הוא קולנוע ככלי טיפולי - מבט דרך המצלמה ושילוב סטודנטים עם צרכים מיוחדים במסגרת קורס בחירה בריפוי בעיסוק. קורס זה נבנה בשיתוף עם האוניברסיטה המיוחדת - מכון טראמפ של בית איזי שפירא, עם מסד נכויות של הג'וינט וביטוח לאומי.
    בבית הספר מעבדות ונושאי מחקר רבים ומגוונים: מעבדה לחקר סביבה, תרבות והשתתפות בקהילה, מעבדה לשיקום מרחוק, מעבדה לחקר לקויות נוירו-התפתחותיות ותפקודי כתיבה, מעבדה לחקר הפרעות בעיבוד החושי, מעבדה נוירו-קוגניטיבית ומעבדה לנוירותרפיה.

     

    • לפני תחילת שנת הלימודים הראשונה, בין התאריכים: 13.10.20 - 6.9.20  מתקיימת מכינה בנושאים: כימיה, פיסיקה וביולוגיה. ההשתתפות במכינה הינה חובה וכרוכה בתשלום נוסף. 
       
    • יום אוריינטציה - נוכחות חובה - יתקיים בתאריך ה - 15.10.20

     

  • גב'  רויטל וינברנד revitalw@savion.huji.ac.il טלפון: 02-5845308

  • הלימודים נמשכים שלוש שנים וחצי (7 סמסטר ים).

    תכנית הלימודים מורכבת בשנה א מלימודי יסוד בתחום המדעים המתייחסים למקצוע הריפוי בעיסוק, מדעי הרפואה, מדעי החברה וההתנהגות, תקשורת וטכנולוגיה. כמו כן נכללות בתכנית מעבדות בריפוי בעיסוק והכרות ראשונית עם השדה הקליני.
    בשנים ב'-ד' נלמדים קורסים במדעי הריפוי בעיסוק, מדעי הרפואה ומדעי החברה וההתנהגות.
    לצד הלימודים העיוניים ישנן תקופות של הכשרה קלינית. בכל שנה ההכשרה הקלינית היא אמצעי להכרת שיטות הטיפול וליישום ידע תיאורטי ומהווה שלב בגיבוש גישתו המקצועית של הלומד. ההכשרה הקלינית היא בכל תחומי ההתמחות בריפוי בעיסוק ומתבצעת במקומות שונים ברחבי הארץ. 
    אנו מקדישים תשומת לב רבה לפיתוח האישיות המקצועית של כל סטודנט כמטפל לעתיד, והסטודנטים זוכים לליווי והדרכה פרטנית וקבוצתית לכל אורך הלימודים הקליניים בביה"ס. 

  • מצטיינים? יש לנו תכניות בשבילכם.

    מסלול מואץ ל לימודי מוסמך : אנו מציעים לסטודנטים מצטיינים נבחרים ללמוד תואר ראשון ושני בארבע וחצי שנים!!! החל משנת תשע"א, מפעיל ביה"ס מסלול מואץ לתלמידי בוגר מצטיינים (ממוצע 90 לפחות בשנה א') לקראת לימודי מוסמך במסלול המחקרי. הסטודנטים המצטיינים יוכלו כבר בשנה ב' של תואר הבוגר להתחיל ללמוד קורסים ייעודיים ממסלול המוסמך בנוסף לקורסי הבוגר; באופן זה יסיימו את לימודי הבוגר כעבור שלוש וחצי שנים וכעבור שנה נוספת גם את לימודי המוסמך. 

  • ציון 100/רמה ׳מתקדמים א׳

  • ציון 105, נדרש במקרים בהם שפת ההוראה בתיכון אינה עברית

  • ראיון אישי: במהלך החודשים פברואר-יולי יוזמנו לראיון המועמדים שימצאו בעלי נתונים מתאימים.
    ההשתתפות בראיון הינה תנאי לקבלה.
    אי הגעה לראיון תתפרש כויתור על המועמדות לבית הספר לריפוי בעיסוק לש נה"ל  תשפ"א.
    הזמנה לראיון אינה מבטיחה קבלה לתכנית.
    הצהרת בריאות - המועמדים אשר יזומנו לראיונות יתבקשו לחתום על טופס הצהרת בריאות וכתב ויתור על סודיות רפואית. 

  • ציון פסיכומטרי רב תחומי , ציון פסיכומטרי בדגש כמותי

  • 50%/50%, 70%/30%

  • 50%/50% (רלוונטי עבור כל מסלולי המכינה)

  • 50%/50% (לא רלוונטי כאשר יש קבלה ישירה לבעלי תואר)

  • קיימת עבור בעלי תואר דוקטור בלבד

  • ערוץ קבלה רלוונטי. יש לפנות למדור רישום וקבלה בכדי לבדוק סיכויי קבלה

  •  

    • מועד הבחינה הפסיכומטרית האחרון התקף לצורך קבלה לשנת הלימודים תש"פ, הוא מועד אפריל 2019.
    • לפני תחילת שנת הלימודים הראשונה מתקיימת מכינה בנושאים: כימיה, פיסיקה וביולוגיה.
    • המכינה תתקיים בתאריכים 10.10.19 - 08.09.19. ההשתתפות במכינה הינה חובה וכרוכה בתשלום נוסף.

לבדיקת סיכויי קבלה, תנאי קבלה לשנה א
  • בוגרי החוג המשיכו את דרכם המקצועית במסלולים הבאים:

    • תעסוקה במוסדות בריאות: בתי חולים, קופות חולים, מרכזי שיקום, מרפאות קהילתיות לבריאות הנפש, ומרפאות מתמחות.
    • תעסוקה במוסדות חינוך: מרכזים להתפתחות הילד, גנים ובתי ספר של החינוך המיוחד, כיתות תגבור בגנים ובתי ספר של החינוך הרגיל.
    • תעסוקה במוסדות רווחה: בתי אבות, הוסטלים, מועדונים תעסוקתיים וחברתיים, מפעלים מוגנים, ביטוח לאומי, תכניות הדרכה והכשרה למשפחות, סייעות ומלווים.
    • השתלבות בעולם העסקים: הערכות תפקודיות בחברות ביטוח, ייעוץ לחברות לפיתוח עזרים תפקודיים ומשחקים התפתחותיים, סיוע לאדריכלים ומעצבים, התאמת עמדות עבודה במפעלים וחברות.
    • חלק גדול מעבודת המרפא בעיסוק נעשה בקהילה- סביבה הטבעית של האדם, וכך ניתן למצוא מרפאים בעיסוק גם במקומות עבודה, בבית, בהוסטלים, במפעלים מוגנים ובבתי אבות.