• 525

  • מתמטיקה ומדעי הטבע, מדעי החברה

  • אדמונד י' ספרא בגבעת רם, הר הצופים

  • במהלך העשורים האחרונים, הפכו טכנולוגיות רשת דיגיטליות לשחקניות מרכזיות בתהליכים חברתיים, כלכליים ופוליטיים חובקי עולם. אין ספור פעילויות יום יומיות (החל בהיכרויות וכלה במסחר בין לאומי) עברו ועוברות שינויים מרחיקי לכת בעקבות התמורות הטכנולוגיות. שינויים אלו משפיעים על החברה שאנו חיים בה באופן מהותי, ואחד האתגרים המשמעותיים הניצבים בפנינו הוא שליטה ועיצוב של התפתחות זו. בפרט, אנו שואפים לכך שהטכנולוגיות והמדיה החדשים יתפתחו באופן שלא רק יענה על צרכי המשתמשים אלא גם יסייע לתהליכי שינוי וצמיחה חברתית.

    מטרת תכנית המצטיינים "אינטרנט וחברה" היא להכשיר את המנהיגים אשר ישפיעו על תצורתה העתידית של המדיה הדיגיטלית והפעולה החברתית שהיא מאפשרת. במהלך הלימודים, ירכשו הסטודנטים ידע נרחב במגוון נושאים – טכנולוגיים, אנליטיים, חברתיים, כלכליים, משפטיים ואתיים. ידע זה יבסס הבנה מעמיקה וכוללת של התמורות בעולם הטכנולוגיה, התקשורת, והרשתות של השנים האחרונות. לצד הידע התאורטי, יושם בתכנית דגש על פיתוח כלים וחיבור לעולם המעשה.

    לאתר החוג

  • קשה למצוא היום תחום שאינו נוגע לעולם המחשבים. ההתפתחות המתמדת של הטכנולוגיה והמחשוב שבצידה מובילים לכך שהביקוש לאנשי מקצוע מיומנים ואיכותיים עולה כל הזמן. אנו מצפים שבוגרי התכנית יהיו מסוגלים לבצע מגוון תפקידים במגזר הפרטי והציבורי אשר במרכזם יעמוד הממשק בין טכנולוגיה ומשתמשיה. דוגמא מרכזית לתפקיד כזה שאנו צופים שבוגרי התכנית יוכשרו למלא באופן המובהק ביותר הינו תפקיד מנהל מוצר בחברת "היי-טק" – הדמות שאחראית לניהול הפיתוח של מוצרים באופן שיתאים לצרכי המשתמשים. דוגמאות אחרות הן מגוון תפקידי שיווק, אפיון, ניתוח, חקר מידע, וכדומה בתעשיות עתירות טכנולוגיה.

  • האוניברסיטה מעודדת סטודנטים מצטיינים במגוון דרכים, ביניהן תכניות לימודים מגוונות ופרסי הצטיינות לסטודנטים בעלי הישגים גבוהים במיוחד.

  • רכזת החוג גב' רותם יוסף: rotemyos@savion.huji.ac.il

    מזכירות לענייני הוראה גב' יעל בן-לולו: yaeli@cs.huji.ac.il

  • תכנית המצטיינים באינטרנט וחברה הינה מולטי-דיסיפלינארית, המדגישה את הצורך בשילוב נקודות מבט ממגוון שדות על מנת להבין ולכוון את ההשפעות של טכנולוגיות חדשות על החברה. בכדי להשלים חינוך אקדמי מקיף, יש צורך גם בלימוד של דיסציפלינה אקדמית ספציפית לעומק. אי לכך התכנית יכולה להלקח רק כצרוף דו-חוגי יחד עם חוג למודים אחר. החוג הנוסף יכול להיות חוג ממדעי החברה, ממדעי הרוח (למעט קוגניציה), משפטים תכנית משולבת או מנהל עסקים. למעוניינים לשלב עם חוג במדעי הטבע - לפרטים. תכנית הלימודים בנויה כך שסטודנטים אשר החוג השני שלהם הוא תקשורת, סטטיסטיקה, כלכלה, מנהל עסקים, מתמטיקה, או מדעי המחשב יוכלו לסיים תוך שלוש שנים, אך אנו בהחלט מעודדים גם שילוב עם חוגים אחרים. 

    קורסי מבואות

    חקר האינטרנט מחייב רכישה של מספר גופי ידע – בסיס מתמטי, הבנה של טכנולוגיות החישוב שעומדות בתשתית המדיום, יכולת סטטיסטית מתקדמת לעיבוד נתוני עתק (big data) ורכישת כלים לניתוח ההשפעות החברתיות, הכלכליות והפוליטיות של הטכנולוגיה. אי לכך התכנית כוללת קורסי מבואות מתחומים שונים: כלכלה, תקשורת, מדעי המחשב, מחשבה חברתית, וכן בסיס חזק במתמטיקה ובסטטיסטיקה. ככלל, קורסי המבוא בכל תחום הינם ברמה הגבוהה ביותר הקיימת באוניברסיטה .

    קורסי ליבה

    קורסי הליבה של התכנית מתמקדים בקשרי הגומלין ובממשקים בין טכנולוגיה ואנשים. קורסי הליבה כוללים:

    • אינטרנט וחברה
    • רשתות, קהלים ושווקים 
    • עיצוב ממשקי משתמש
    • טכנולוגיות תקשורת: היבטים היסטוריים
    • בניית יישומי רשת  (Web)
    • ניתוח מאגרי מידע מאסיביים
    • טכנולוגיה, אתיקה וחוק

    התנסות

    רשת האינטרנט הינה יציר אנושי חדש למדי ותהליך ההבנה שלה נמצא בחיתוליו. אי לכך ברור שאין תחליף להתנסות מעשית עם מגוון משתנה של תהליכים, אפשרויות, אפליקציות, תכונות ואירועים הקשורים לרשת. מעבר לעיסוק האינטנסיבי של רוב קורסי הליבה בפרקטיקות הקשורות לאינטרנט, התכנית כוללת גם מספר אלמנטים ספציפיים הבנויים על התנסות מעשית:

    • קורס ביזמות אינטרנט שמהווה את גולת הכותרת של לימודי השנה השלישית. במסגרתו יעבדו צוותי הסטודנטים על יצור רעיונות לעסקים חדשים באינטרנט, על ניתוח הסביבה הרלוונטית למיזם, על האסטרטגיה העסקית ועל פיתוח תכנית אופרטיבית להקמתו ותפעולו. בנוסף יפתחו הסטודנטים אבטיפוס של המוצר/שרות אשר בבסיס המיזם.
    • סמינר בניית קהילות מקוונות, במסגרתו יתנדב כל סטודנט במרחב רשתי שיבחר
    • התמחות (סטאז') במהלך חודשי הקיץ בחברות מסחריות וגופים ציבוריים.

    פרטים נוספים באתר החוג

  • ציון 85/רמה ׳בסיסי׳

  • ציון 105, נדרש במקרים בהם שפת ההוראה בתיכון אינה עברית

  • ציון פסיכומטרי רב תחומי , ציון פסיכומטרי בדגש כמותי

  • 50%/50%, 70%/30%

  • 50%/50% (רלוונטי עבור כל מסלולי המכינה)

  • 50%/50% (לא רלוונטי כאשר יש קבלה ישירה לבעלי תואר)

  • קיימת עבור בעלי תואר דוקטור בלבד

  • ערוץ קבלה רלוונטי. יש לפנות למדור רישום וקבלה בכדי לבדוק סיכויי קבלה

לבדיקת סיכויי קבלה, תנאי קבלה לשנה א