• 300

  • מדעי החברה

  • הר הצופים

  • התואר הראשון בפסיכולוגיה מהווה חשיפה לעולם המורכב של הפסיכולוגיה האנושית.

    מהם מרכיבי האישיות ומה קובע אותם? מהם התהליכים שעוברים תינוקות וילדים בדרך להתפתחות קוגניטיבית ורגשית תקינה ומה עלול להשתבש? מהם התהליכים המאפשרים לנו לתפוס ולהבין את העולם המורכב שסביבנו ולפעול להשגת מטרותינו? מהם הגורמים המשפיעים על תהליכי קבלת ההחלטות שלנו כיחידים וכשאנו פועלים יחד עם אחרים? כיצד כל אלו מתרחשים במוח האדם? איך תהליכים פיזיולוגיים משפיעים על תהליכים פסיכולוגיים ומושפעים מהם? כיצד מתפתחות פסיכופתולוגיות ואיך אפשר לטפל בהן ? מהי ההשפעה של פגיעות מוחיות?

    מטרת לימודי הפסיכולוגיה לתואר ראשון באוניברסיטה העברית היא להציג בפני הסטודנטים את שאלות היסוד של הפסיכולוגיה כתחום מדעי ניסויי, להקנות להם ידע ומושגים בסיסיים בשטחיה השונים של הפסיכולוגיה, ללמד את מכשיריה המדעיים ולחשוף את היישומים השונים של הפסיכולוגיה. במהלך התואר, הסטודנטים ילמדו מגוון רחב של נושאים בפסיכולוגיה המועברים על ידי מורי המחלקה, כולם חוקרים בולטים בתחומם בעולם. נושאי הקורסים כוללים תורות האישיות ופסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה קוגניטיבית ופסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה אבנורמלית, פסיכוביולוגיה ונוירופסיכולוגיה ונושאים רבים אחרים. כמו כן, הסטודנטים ייחשפו לשיטות המחקר ולמכשירים המדעיים המקובלים כיום בעולם, בסדרה של קורסים מתודולוגיים. מגוון רחב ומשתנה של קורסי בחירה יאפשר לסטודנטים להרחיב ולהעמיק את ידיעותיהם. התואר יאפשר לחלק מהסטודנטים התנסות מעשית בתחומים של מחקר וטיפול בצורה מודרכת.

    אתר המחלקה

  • למה פסיכולוגיה?

    הפסיכולוגיה חוקרת את בסיסיה של ההתנהגות האנושית. כך היא עונה על שאלות כגון מהם מרכיבי האישיות? מהם תהליכי ההתפתחות הקוגניטיבית והרגשית של תינוקות, ומה עלול להשתבש? כיצד אנו מבינים את העולם סביבנו וכיצד הוא משפיע על תהליכי קבלת ההחלטות שלנו? אילו תהליכים מתרחשים במוח האדם? כיצד מתפתחת פסיכופתולוגיה ואיך ניתן לטפל בה?
    כתחום מחקרי, לימודי הפסיכולוגיה מעודדים חשיבה תיאורטית ביקורתית יחד עם יצירתיות מדעית.
    לימודי פסיכולוגיה לתואר ראשון סוללים את הדרך ללימודים מתקדמים (תארים שני ושלישי) בתחומים מחקריים נרחבים בפסיכולוגיה ומדעי המוח, וכן להתמחות בתחומים יישומיים כמו פסיכולוגיה קלינית, ארגונית, חינוכית ונוירופסיכולוגיה שיקומית.

     

    • המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים הייתה הראשונה שהוקמה בארץ ונחשבת עד היום כמחלקה מובילה. בוגרי המחזורים הראשונים שהתחנכו באוניברסיטה העברית הקימו בהמשך דרכם את המחלקות לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטת בן-גוריון שבנגב. בוגרי המחלקה משמשים בתפקידים בכירים במערך הפסיכולוגיה המקצועית בארץ, וכן כחברי סגל באוניברסיטאות בארץ ובעולם.
    • חברי סגל המחלקה (כיום ובעבר) זכו בפרסים יוקרתיים רבים, ראש וראשון להם הוא פרופ' דניאל כהנמן, חתן פרס נובל לכלכלה (2002) שהיה אחד הסטודנטים הראשונים של המקצוע וסיים התואר הראשון בשנת 1954. עם תום לימודי הדוקטורט הוא הצטרף לסגל המחלקה של האוניברסיטה העברית. בשנת 2002 הוא זכה בפרס נובל על עבודתו המחקרית המשותפת עם פרופ' עמוס טברסקי, שנערכה בהיותם חברי סגל המחלקה, כאן בירושלים. פרופ' שלום שוורץ הוא חתן פרס ישראל בפסיכולוגיה לשנת 2007, ופרופ' שלמה בנטין ז"ל, הינו חתן פרס ישראל לשנת 2012. פרופ' גרשון בן-שחר היה חתן פרס א.מ.ת לשנת 2011, ופרופ' יורם בילו הוא חתן פרס ישראל לשנת 2013. חברי סגל אחרים במחלקה זכו לאותות הוקרה ומשמשים כראשי אגודות מקצועיות בינלאומיות, כמו גם כעורכיהם של עיתונים מקצועיים מובילים.
    • קיים אפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה לחוג לשנה ב'. לפרטים נוספים

  • גב' נגה דיאמנט, יועצת הבוגר, לפניות ותיאום מועד פגישה ניתן לפנות לדוא"ל  counselor.psychology@gmail.com

    גב' אתי מוזס-מזרחי, מזכירה לענייני תלמידים etim@savion.huji.ac.il, טלפון: 02-5883412

    שעות קבלת קהל: בימים א'-ה' בשעות 9:00- 15:00.

  • במסגרת תכנית הלימודים הסטודנטים יכירו את דרך החשיבה המדעית ויישומיה במדעי הפסיכולוגיה. בפרט, הם ילמדו קורסי חובה מתודולוגיים, קורסי יסוד בפסיכולוגיה כגון, פסיכולוגיה התפתחותית, מוח וקוגניציה, תהליכים חברתיים, תורת האישיות, תהליכים פסיכוביולוגיים, וכן פסיכולוגיה אבנורמלית ונוירופסיכולוגיה. בנוסף, הסטודנטים יעמיקו את תובנותיהם במסגרת מגוון רחב של קורסי בחירה. אנו גם מציעים לסטודנטים בחוג התנסות מעשית טיפולית וכן התנסות מעשית במחקר, במגוון מעבדות במחלקה. סטודנטים מצטיינים מוזמנים להשתתף בקורסים מתקדמים מתכנית המוסמך.

     

    מסלול לימודים :

    הרכיבו לעצמכם את התואר:

    1. מסלול חד חוגי  אפשרי רק החל משנה ב'.
    2. מסלול  דו- חוגי המשלב לימודים עם חוג נוסף מתוך טבלת הצירופים

     

    מספר נ"ז לתואר:

    במסלול ה דו חוגי - 60

    במסלול ה חד חוגי - 64-68

  • טבלת צירופים אפשריים

    החל משנה ב' ניתן ללמוד במסלול חד חוגי .

  • לסגל המרצים אנא בדקו את אתר המחלקה לפסיכולוגיה

  • מצטיינים? יש לנו תכניות בשבילכם

    אנו מציעים לסטודנטים מצטיינים תכנית לימודים לתואר ראשון - פסיכוביולוגיה - תכנית המשלבת לימודי פסיכולוגיה וביולוגיה (במסגרת המכון מדעי החיים). לימודי התכנית סוקרים מושגי יסוד בכל אחד מהתחומים ומתמקדים בבסיס הביולוגי של ההתנהגות. הסטודנטים בתכנית זאת משתתפים בסמינרים ייחודיים ומשתלבים גם במחקרי מעבדה של חברי סגל התכנית. 

     

     

     

     

  • ציון 85/רמה ׳בסיסי׳

  • ציון 105, נדרש במקרים בהם שפת ההוראה בתיכון אינה עברית

  • ציון פסיכומטרי רב תחומי , ציון פסיכומטרי בדגש כמותי

  • 50%/50%, 70%/30%

  • 50%/50% (רלוונטי עבור כל מסלולי המכינה)

  • 50%/50% (לא רלוונטי כאשר יש קבלה ישירה לבעלי תואר)

  • קיימת עבור בעלי תואר דוקטור בלבד

  • ערוץ קבלה רלוונטי. יש לפנות למדור רישום וקבלה בכדי לבדוק סיכויי קבלה

  • 650 רב-תחומי/כמותי

לבדיקת סיכויי קבלה, תנאי קבלה לשנה א
  • נדרש

  • לבעלי תעודת בגרות שאינה ישראלית

  • 670 רב תחומי

  • 32 נ״ז לכל הפחות

  • התאמה בין לימודים קודמים לדרישות החוג

  • קיים

  • 1. נדרשת עמידה בתנאי המעבר לשנה ב' במוסד בו למדו.

    2. נדרש ציון ממוצע 87 ומעלה בחוג בו הם מבקשים להמשיך לימודיהם.

    מספר המקומות המתפנים מוגבל. יתקבלו המועמדים המתאימים ביותר לאחר דיון בוועדת הקבלה של החוג. ועדת הקבלה תקבע את תכנית הלימודים הסופית לתואר של אלה שיתקבלו, שעשוייה לכלול השלמת לימודים לפי הצורך. הדיון בבקשות נערך בדרך כלל סמוך לפתיחת שנת הלימודים.

    לתשומת לב:

    • המתקבלים לחוג המבוקש יוכלו להפנות בקשה לזיכויים על סמך לימודים אקדמיים קודמים אל מזכירות ה פקולטה . לימודיהם הקודמים ייזקפו לזכותם על פי שיקול דעתם של יועצי החוג. הבקשה תוגש לאחר שהסטודנט מימש לימודיו על ידי הגשת תכנית לימודים.
    • סטודנטים יהיו זכאים ל תואר בוגר של האוניברסיטה העברית, רק אם למדו בה תכנית מלאה של שנה ג' לפחות והיקף לימודיהם בה מהווה לפחות שליש מלימודי התואר. לימודים אלו יכללו את כל הסמינריונים שהסטודנטים חייבים בהם.

  • בוגרי החוג המשיכו את דרכם המקצועית במסלולים הבאים:

    • לימודים מתקדמים באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטאות מובילות (לתואר שני) בתחומים היישומיים של הפסיכולוגיה: קלינית, נוירופסיכולוגית-שיקומית, קלינית של הילד, חינוכית, ארגונית, תעסוקתית.
    • לימודים מתקדמים באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטאות מובילות בארץ ובעולם לקראת תארים שני שלישי במחקר בפסיכולוגיה על כל תחומיה, ובתחומים משיקים כגון מדעי המוח, קוגניציה, מנהל עסקים ומנהל ציבורי, תקשורת  ותחומים נוספים.
    • תעסוקה בתחומי הפסיכותרפיה, פסיכולוגיה חינוכית, הנחיית קבוצות (על בסיס לימודי תואר שני והתמחות ו/או על סמך הכשרה ייחודית מתאימה אחרת).
    • תפקידים במחקר במדעי ההתנהגות במכוני מחקר העורכים סקרי שוק וניתוחי דעת קהל, תפקידים בחברות המפתחות מערכות ותוכנות עם רכיבי ממשק (אינטראקציה) אדם-מחשב.
    • תעסוקה בתפקידי ניהול משאבי אנוש במגוון משרות בחברות גדולות, ייעוץ תעסוקתי, פיתוח מבחני מיון למועמדים (למשל, המרכז הארצי לבחינות והערכה ) תפקידי ייעוץ, מיון ומחקר במחלקת מדעי ההתנהגות של צה''ל.
    • לימודי המשך לתעודת הוראה ועיסוק בהוראה.