• 200

  • מדעי הרוח

  • הר הצופים

  • מאמינים בחינוך? מחפשים קריירה עם משמעות?

    "ההנחה שהפדגוגיה היא תורת הילד ולא תורת האדם, זאת היא אחת הטעויות המרגיזות ביותר" (יאנוש קורצ'אק, מתוך הספר "כיצד לאהוב ילדים").

    במסגרת הלימודים נעסוק במגוון היבטים של מדעי החינוך, ביניהם התהליך החינוכי בהגדרתו הרחבה בכלל ובקשר בין חברה וחינוך בפרט, הכרת מערכת החינוך ודרך פעולתה, הבנת הפרט הלומד, הפרט המלמד והזיקה ביניהם.

    בית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית הינו הוותיק ביותר מכל מוסדות החינוך.

     

    לאתר החוג

  • מאז ומעולם סימל החינוך את המנוע לפיתוח ההון האנושי, את מתן ההזדמנות ליצירת שוויון חברתי, את העתיד, את הלמידה מן העבר ומעל הכול, את מקומם של אלו החולמים לשנות את פני החברה. בארץ ובעולם קיימת דרישה גדולה לאנשי חינוך טובים אשר ישפיעו על דור העתיד. אנשי חינוך ייהנו מהתמודדות עם אתגרים רבים של חברה משתנה, טכנולוגיה שמשפיעה על התחום ומערכת שמפלסת דרכה בעולם בו חשיבות החינוך עולה בכל דיון חברתי. הצטרפו אלינו! למסלול שיוביל אתכם לתפקיד משמעותי, מאתגר, ומספק.

    • פרס החוג לחינוך - פרס כספי בגובה מחצית שכר הלימוד השנתי יוענק לסטודנטים בעלי נתוני קבלה גבוהים בחוג.

     

  • ראשת החוג לחינוך-  פרופ' נילי מור: 02-5882011

    מזכירה לענייני הוראה ותלמידים- גב' אושרה פנחסי: 02-5881192

    רכזת לימודי בוגר - גב' יעל אברהם חי: 02-5881190

    יועץ אקדמי ל לימודי בוגר ד"ר טל גלעד: 02-5882094

    יועצת תלמידי בוגר- גב' בת חן שופמן: 02-5881713

    שעות קבלה במזכירות תלמידים:  ימים ב-ד  10:00 - 13:00 ,  14:00 - 15:30

    טלפונים:  02-58820/28  ,  02-5881190/2

     

  • בשנה הראשונה, תכנית הלימודים משותפת לכלל הסטודנטים בחוג. תכנית הלימודים בשנה הראשונה עוסקת בשני תחומים: מבואות במקצועות היסוד והעזר של מדעי החינוך (פסיכולוגיה של החינוך, סוציולוגיה של החינוך ומחשבת החינוך). קורסים העוסקים בתהליכי חשיבה, למידה והוראה, בתהליכים חברתיים ובין אישיים ובתפקודם של ארגונים ומוסדות חינוך.

    בשנה השנייה ניתן להתמקד באחד מבין ארבעת הנושאים שבמיקוד: מנהיגות, תהליכים ארגוניים וחברתיים תהליכים תוך אישיים ובינאישיים, הגות חינוכית בעולם משתנה, למידה והוראה בעידן הידע. תכנית הלימודים נוגעת בהיבטים תאורטיים של מדעי החינוך ובהיבטים יישומיים, תוך התייחסות למגוון המסגרות החינוכיות העוסקות בפרט, בקבוצה, בבית הספר ובקהילה. חשיפה רחבה זו מאפשרת לכל סטודנט לבחור את קורסי הרשות בהתאם להעדפותיו, תוך בניית תכנית אישית ממוקדת או מגוונת.

  • 60 נ"ז (כולל קורסי " אבני פינה ")

  • מסלול  דו חוגי  המשלב לימודים עם חוג נוסף מתוך טבלת הצירופים

     

  • מצטיינים? יש לנו תכניות בשבילכם:

    לימודים משולבים עם ביה"ס למנהל עסקים (MBA) - מסלול לסטודנטים מצטיינים במדעי הרוח והחברה תואר בוגר משותף עם ביה"ס לעבודה סוציאלית – תכנית לימודים משולבת של 4 שנים המציעה לסטודנטים מצטיינים מהחוג לחינוך ללמוד בביה"ס לעו"ס ולסיים ב-4 שנים שני תארים ראשונים.

    לימודי הדגש במנהיגות חברתית חינוכית הנלמדים במסגרת השילוב ה דו חוגי חינוך-מדע המדינה, מציעים מסגרת מיוחדת ויוקרתית המיועדת לסטודנטים הרואים עצמם פעילים חברתיים בחברה האזרחית ובשדה החינוך. במהלך הלימודים יוענקו כלים מגוונים שיאפשרו ניתוח תהליכים מורכבים בארגונים, במערכת הפוליטית ובשדה החינוך.

    המתקבלים ללימודים לחוגים לחינוך ומדע המדינה מוזמנים לפנות למידע נוסף אל:

    גידי טל, רכז התכנית: gidon.tal@mail.huji.ac.il

    רינה צליק, המחלקה למדע המדינה: rinatz@savion.huji.ac.il

    אושרה פנחסי, החוג לחינוך: oshrap@savion.huji.ac.il       

  • ציון 85/רמה ׳בסיסי׳

  • ציון 105, נדרש במקרים בהם שפת ההוראה בתיכון אינה עברית

  • לבעלי רקע תינתן הקלה מסויימת בתנאי הקבלה.

  • ציון פסיכומטרי רב תחומי

  • 50%/50%

  • 50%/50% (רלוונטי עבור כל מסלולי המכינה)

  • 50%/50% (לא רלוונטי כאשר יש קבלה ישירה לבעלי תואר)

  • קיימת

  • ערוץ קבלה רלוונטי. יש לפנות למדור רישום וקבלה בכדי לבדוק סיכויי קבלה

  • 600 רב תחומי

לבדיקת סיכויי קבלה, תנאי קבלה לשנה א
  • נדרש

  • לבעלי תעודת בגרות שאינה ישראלית

  • 600 רב תחומי

  • 32 נ״ז לכל הפחות

  • התאמה בין לימודים קודמים לדרישות החוג

  • קיים

  • 1. נדרשת עמידה בתנאי המעבר לשנה ב' במוסד בו למדו. 

    2. נדרש ציון ממוצע 75 ומעלה בחוג בו הם מבקשים להמשיך לימודיהם. 

    יתקבלו המועמדים המתאימים ביותר לאחר דיון בוועדת הקבלה של החוג ובאישור ועדת ההוראה של ה פקולטה . ועדת הקבלה תקבע את תכנית הלימודים הסופית לתואר של אלה שיתקבלו, שעשוייה לכלול השלמת לימודים לפי הצורך. הדיון בבקשות נערך בדרך כלל סמוך לפתיחת שנת הלימודים. כל המועמדים חייבים למסור גיליון ציונים, שכולל את הממוצע המשוקלל למזכירות לענייני תלמידים ב פקולטה , חדר 4319 במדעי הרוח.

    לתשומת לב:

    • בעלי לימודים אקדמיים שאינם עומדים בדרישות הנ"ל יוכלו להתקבל ללימודי שנה א' אם יעמדו בתנאי הקבלה. לימודיהם הקודמים ייזקפו לזכותם על פי המלצת יועצי החוגים, ובאישור ועדת הוראה.
    • תואר בוגר האוניברסיטה העברית יינתן רק לסטודנטים שלמדו באוניברסיטה העברית תכנית מלאה של שנה ג' לפחות בכל חוג בהיקף של שליש לפחות מלימודי התואר. לימודים אלה יכללו את כל הסמינריונים שהסטודנטים חייבים בהם.

  • בוגרי החוג המשיכו את דרכם המקצועית במסלולים הבאים:

    1. המשך ללימודים מתקדמים באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטאות מובילות אחרות.
    2. השתלבות בתחומי יעוץ חינוכי ותפקידי ניהול שונים במערכות החינוך בישראל.
    3. השתלבות במגוון מסגרות חינוכיות – מגזר שלישי, עמותות, ארגונים חברתיים, משרות בכירות בתנועות נוער, ניהול צוותים בפנימיות ועוד.