האתר נמצא בשלבי עדכון המידע לקראת פתיחת הרישום לשנת תשפ"ו
חינוך
-
200
-
ביה"ס לחינוך
-
הר הצופים
-
מאמינים בחינוך? מחפשים קריירה עם משמעות?
"ההנחה שהפדגוגיה היא תורת הילד ולא תורת האדם, זאת היא אחת הטעויות המרגיזות ביותר" (יאנוש קורצ'אק, מתוך הספר "כיצד לאהוב ילדים").
במסגרת הלימודים נעסוק במגוון היבטים של מדעי החינוך, ביניהם התהליך החינוכי בהגדרתו הרחבה בכלל ובקשר בין חברה וחינוך בפרט, הכרת מערכת החינוך ודרך פעולתה, הבנת הפרט הלומד, הפרט המלמד והזיקה ביניהם.
בית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית הינו הוותיק ביותר מכל מוסדות החינוך.
-
למה חינוך?
- לימודי חינוך באוניברסיטה הם מזמן לא רק לימודי חינוך. הם מסלול למאפשר התפתחות אישית ומקצועית לצד שיעור חיים המלמד אמצעים להובלת שינוי חברתי אשר מפתח ומעודד את הסטודנט ליצור עתיד טוב יותר עבור עצמו, היקרים לו ועבור הקהילה. אם תמיד חלתם לעשות שינוי משמעותי יתכן מאוד שהמקום הנכון להתחיל בו עבורכם הוא תורק בחינוך.
- בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים כי לימודי חינוך יכולים להוות עבורם מקפצה לשוק העבודה ולפתוח עבורם לא מעט דלתות גם בתחומים שלא קשורים בהכרח לחינוך הפורמלי כפי שהכרנו אותו עד היום. אולי מפתיע לגלות אך החינוך, הפורמלי והבלתי פורמלי, הוא אחד מתחומיי העיסוק המרכזיים בארץ ובעולם. כמובן שאם התחזיות נכונות, תחום החינוך, היציב והנדרש ועתיד אף לצמוח. אם אתם רואים את עתידכם בעמותות אזרחיות, בפוליטיקה, במנהל ציבורי, בארגונים חברתיים ואזרחיים, בתפקידים שונים בבתי ספר ציבוריים או ייחודיים, כדאי לכם לשקול ללמוד תואר ראשון בחינוך כנקודת זינוק לעתיד המקצועי שלכם.
למה אצלנו?
הלימודים לתואר הראשון בביה"ס לחינוך ע"ש שלמה (סימור) פוקס באוניברסיטה העברית, מקנים הבנה עמוקה של תחום החינוך, הן מבחינת תיאוריה והן מבחינת הפרקטיקה. התואר מקנה היכרות עם עולם החינוך מרמת התלמיד הבודד, לכיתה, ולמערכת החינוך. כמו כן, התואר בוחן אספקטים חברתיים, פוליטיים והיסטוריים של החינוך. במהלך הלימודים יוכלו התלמידים, לבחירתם, להתמקד בנושאים שיותר מדברים אליהם וירצו להרחיב בהם את הדעת כגון פסיכולוגיה של החינוך, מדיניות חינוך, מחשבה חינוכית, סוציולוגיה ועוד תחומים רבים ומגוונים.
היתרון של לימודי חינוך באוניברסיטה העברית הוא שאצלנו הסטודנטים נהנים מהגיוון, העניין והשפע ההשכלתי הנלמדים גם בחוגים אחרים באוניברסיטה. רבים מהסטודנטים לומדים תואר ראשון בחינוך בשילוב עם לימודי פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מדעי המדינה ועוד. ישנן אפשרויות רבות שעומדות לבחירתו האישית של כל סטודנט.
הלימודים בבית הספר לחינוך מתקיימים באווירה רב תרבותית (כולל קורסים יעודים בחינוך בחברה רב תרבותית), ומשתלבים בהם סטודנטים מרחבי העולם ומכל קבוצות האוכלוסייה בישראל. במהלך הלימודים קיימת אפשרות לחילופי סטודנטים ולמידת חלק מהתואר באוניברסיטאות המובילות בעולם. לימודים בחוג לחינוך מאפשרים ללמוד מטובי חוקרי החינוך בארץ וישנה גם הזדמנות מיוחדת להשתלב במחקר של אותם חוקרים.
מה עושים עם התואר?
התואר הראשון בחינוך מהווה אבן דרך לעולם שלם של לימודים נוספים, מסלולים מקצועיים, ותארים מתקדמים. סטודנטים בביה"ס לחינוך יכולים לשלב, במסלול מקוצר, תעודת הוראה עם לימודי תואר ראשון בחינוך, ובכך רוכשים הכשרה מקצועית כמורים בבתי הספר העל יסודיים. ניתן גם להמשיך לתואר שני בביה"ס, ולרכוש מקצוע כמומחים בחינוך מיוחד, בהוראה ולמידה, בלקויות למידה, או כיועצים חינוכיים. ישנם גם סטודנטים המתמקצעים כחוקרים בתחומי הידע השונים במחקר ומשתלבים לאחר מכן בעמדות מפתח באקדמיה, בשירות הציבורי, בשוק הפרטי, ובמגזר השלישי.
-
- בית ספר לחינוך מציע מגוון מלגות לתלמידי תואר ראשון בחינוך- לפרטים לחצו כאן
- פרס החוג לחינוך - פרס כספי בגובה מחצית שכר הלימוד השנתי יוענק לסטודנטים בעלי נתוני קבלה גבוהים בחוג.
- קיים אפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה לחוג לשנה ב'. לפרטים נוספים
♦ האוניברסיטה מעניקה פרסי הצטיינות לסטודנטים בעלי הישגים גבוהים. לפרטים נוספים
-
ראש החוג לחינוך: פרופ' אביטל דויטש, 02-5882011
ראש תחום הוראה ותלמידים: גב' אושרה פנחסי, 02-5881192
רכזת לימודי בוגר : גב' טללית גנץ, 02-5881190
יועץ אקדמי ל לימודי בוגר : ד"ר אביב כהן, 02-5882086
יועצת תלמידי בוגר: גב' נופר שמחי, 02-5881713
שעות קבלה במזכירות תלמידים: ימים ב'-ד' 10:00- 13:00, 14:00- 15:00 יום ה' 10:00- 12:30
-
בבית הספר לחינוך קיימים מספר מסלולי הרשמה:
200-1200- חינוך דו-חוגי
200-1222- חינוך דו-חוגי בשילוב סוציולוגיה ואנתרופולוגיה
200-1229- חינוך דו-חוגי בשילוב פסיכולוגיה
לימודי התואר נמשכים שלוש שנים (שישה סמסטר ים) ומתנהלים מסלול דו-חוגי: הכולל שני חוגים ולימודי חובה נוספים.בשנה א', תכנית הלימודים משותפת לכלל הסטודנטים בחוג במסלול דו-חוגי בלבד ועוסקת בשני תחומים: מבואות במקצועות היסוד והעזר של מדעי החינוך (פסיכולוגיה של החינוך, סוציולוגיה של החינוך ומחשבת החינוך). קורסים העוסקים בתהליכי חשיבה, למידה והוראה, בתהליכים חברתיים ובין אישיים ובתפקודם של ארגונים ומוסדות חינוך.
תכנית הלימודים נוגעת בהיבטים תיאורטיים של מדעי החינוך ובהיבטים יישומיים, תוך התייחסות למגוון המסגרות החינוכיות העוסקות בפרט, בקבוצה, בבית הספר ובקהילה. חשיפה רחבה זו מאפשרת לכל תלמיד לבחור את קורסי הרשות בהתאם להעדפותיו, תוך בניית תכנית אישית ממוקדת או מגוונת.
-
60 נ"ז (כולל קורסי " אבני פינה ")
-
• מסלול דו חוגי המשלב לימודים עם חוג נוסף מתוך טבלת הצירופים
-
-
מובילי שינוי בחינוך - המסלול למצטיינים (בדגש מחקרי)
מסלול מצטיינים לסטודנטים וסטודנטיות בעלי מוטיביציה להשפיע באופן משמעותי ומיטיב על עולם החינוך.
יחולקו 16 מלגות שכר לימוד בסך 10,000 ₪ לסטודנטים בעלי נתוני הקבלה הגבוהים ביותר שנרשמים וממשים קבלה עד 31.7.2024. מידע נוסף על המסלול נמצא כאן.
רוח בחינוך
המסלול מאפשר שילוב בין לימודים בחוג לחינוך יחד עם לימודים באחד מהחוגים הבאים במדעי הרוח: תולדות עם ישראל, לשון עברית, ספרות אנגלית, תיאטרון ושפה וספרות ערבית. וכל זאת יחד עם לימודי הוראה. בעלי נתוני קבלה מתאימים יזכו במלגה בסך 5,000 ש"ח בסמוך לקבלתם ללימודי הוראה (סוף שנה א') ומלגת שכר לימוד בגובה 7,000 ש"ח בשנה ב', במהלך לימודי ההוראה. מידע נוסף על המסלול נמצא כאן.
מנהיגות חינוכית חברתית
מסלול דו-חוגי בחינוך ובמדע המדינה, בדגש על מנהיגות חינוכית חברתית. יחולקו עד 8 מלגות בגובה 50% שכר לימוד, בשיטת כל הקודם זוכה. מידע נוסף על המסלול נמצא כאן.
הזנק לחינוך מתמטי
מסלול משלב ללימודי תואר בוגר במתמטיקה/פיסיקה/מדעי המחשב ותעודת הוראה במתמטיקה. לימודי החטיבה בחינוך נועדו להקנות ללומדים בסיס ידע מתחומי דעת מרכזיים בהם החינוך עוסק, ולהוות נקודת מוצא לאלה השואפים להמשיך את לימודיהם ל תואר מוסמך בחינוך, ולאלה הרוצים ללמוד לקראת תעודת הוראה. סטודנט הרשום למסלול זה יזכה בכל שנת לימוד (שנה א', שנה ב' ושנה ג'), במלגה בסך 5,000 ש"ח. בשנה ב' ללימודים, כל סטודנט יזכה במלגה בגובה 50% שכר לימוד. מידע נוסף על המסלול נמצא כאן.
אנשי קשררכזת התכנית: בושם עמרני, טל': 054-6216773, מייל: bosem.amrani@mail.huji.ac.il
החוג למדע המדינה: רינה צליק, טל': 02-5883058, מייל: rinatz@savion.huji.ac.il
החוג לחינוך: אושרה פנחסי, טל': 02-5881192, מייל: oshrap@savion.huji.ac.il
תלמידים שיתקבלו לחוגים לאחר 30.06.2024 יוכלו להגיש בקשה חריגה תוך שבוע ימים ממועד קבלת ההודעה בצירוף המסמכים הנדרשים.
-
-
ציון 85/רמה ׳בסיסי׳
-
-
ציון 105, נדרש במקרים בהם שפת ההוראה בתיכון אינה עברית
-
-
לבעלי רקע תינתן הקלה מסויימת בתנאי הקבלה.
-
-
ציון פסיכומטרי רב תחומי , ציון פסיכומטרי בדגש כמותי , ציון פסיכומטרי בדגש מילולי
-
50%/50%, 70%/30%
-
-
קבלה ישירה 10 (ראויים לקידום 9.65 / בעל רקע 9.75)
-
קבלה ישירה 600 (ראויים לקידום 565 / בעל רקע 575)
-
-
50%/50% (רלוונטי עבור כל מסלולי המכינה)
-
-
50%/50% (לא רלוונטי כאשר יש קבלה ישירה לבעלי תואר)
-
-
קיימת
-
ערוץ קבלה רלוונטי. יש לפנות למדור רישום וקבלה בכדי לבדוק סיכויי קבלה
-
-
ערוץ קבלה רלוונטי
-
-
-
-
-
נדרש
-
-
לבעלי תעודת בגרות שאינה ישראלית
-
-
32 נ״ז לכל הפחות
-
התאמה בין לימודים קודמים לדרישות החוג
-
-
קיים
-
-
1. נדרשת עמידה בתנאי המעבר לשנה ב' במוסד בו למדו.
2. נדרש ציון ממוצע 75 ומעלה בחוג בו הם מבקשים להמשיך לימודיהם.
יתקבלו המועמדים המתאימים ביותר לאחר דיון בוועדת הקבלה של החוג ובאישור ועדת ההוראה של ה פקולטה . ועדת הקבלה תקבע את תכנית הלימודים הסופית לתואר של אלה שיתקבלו, שעשוייה לכלול השלמת לימודים לפי הצורך. הדיון בבקשות נערך בדרך כלל סמוך לפתיחת שנת הלימודים.
לתשומת לב:
- בעלי לימודים אקדמיים שאינם עומדים בדרישות הנ"ל יוכלו להתקבל ללימודי שנה א' אם יעמדו בתנאי הקבלה. לימודיהם הקודמים ייזקפו לזכותם על פי המלצת יועצי החוגים, ובאישור ועדת הוראה.
- תואר בוגר האוניברסיטה העברית יינתן רק לסטודנטים שלמדו באוניברסיטה העברית תכנית מלאה של שנה ג' לפחות בכל חוג בהיקף של שליש לפחות מלימודי התואר. לימודים אלה יכללו את כל הסמינריונים שהסטודנטים חייבים בהם.
-
-
מה עושים עם התואר?
התואר הראשון בחינוך מהווה אבן דרך לעולם שלם של לימודים נוספים, מסלולים מקצועיים, ותארים מתקדמים. סטודנטים בביה"ס לחינוך יכולים לשלב, במסלול מקוצר, תעודת הוראה עם לימודי תואר ראשון בחינוך, ובכך רוכשים הכשרה מקצועית כמורים בבתי הספר העל יסודיים. ניתן גם להמשיך לתואר שני בביה"ס, ולרכוש מקצוע כמומחים בחינוך מיוחד, בהוראה ולמידה, בלקויות למידה, או כיועצים חינוכיים. ישנם גם סטודנטים המתמקצעים כחוקרים בתחומי הידע השונים במחקר ומשתלבים לאחר מכן בעמדות מפתח באקדמיה, בשירות הציבורי, בשוק הפרטי, ובמגזר השלישי.